3 oktober 2016

Gerechten Black & White Party Buffet

Wat maak je nou tijdens zo'n buffet? Altijd lastig. Ik probeer altijd meerder opties te hebben... bv 2 verschillende soorten vlees, 2 soorten salades en dan nog wat andere gerechten. 


Dit keer had ik niet 1 specifiek thema en kon dus van alles wat doen. Want daar had ik juist een keer zin in. Omdat we niet heel veel gasten hadden (lees 17 incl kinderen).. besloot ik van alle gerechten een wat kleinere variant te maken. 

Ik koos voor:

Sate stokjes
Oma's frieten
Gehaktballetjes
Pastasalade
Mini salades
Stokbrood
Kruidenboter
Mini pizza
Mini quiche



Als je groep groter is kan je er voor kiezen om een grote quiche of pizza te maken.



Normaal probeer ik zelf zoveel mogelijk te maken. Maar op verjaardagen is dat altijd wat anders. Of ik moet 3 dagen in de keuken staan... Nu ben ik altijd al 2 dagen bezig. Wat ik van tevoren kan maken en ik kan vriezen doe ik. Daarnaast koop ik ook wat kant en klare dingen. Zoals dit keer de friet, de sate, stokbrood,  kruidenboter en de gehaktballetjes of moet ik zweedse balletjes zeggen ;). Ik kan de lat voor mezelf enorm hoog leggen, maar dat werkt niet. Dus wees zelf ook niet bang om kant en klare dingen te kopen. Maak het jezelf makkelijk en doe wat bij jou past!



1 opmerking:

  1. De kaartjes maken het geheel wel af. Heel leuk gedaan.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen