4 november 2016

DIY: China Buffet Gerechtenkaartjes

In de jaren dat ik nog geen gerechtenkaartjes maakte, stond ik na ons gebed voor de maaltijd  altijd een aardig tijdje uit te leggen wat er allemaal op tafel stond... Niet erg...maar ik vond het zelf niet zo fijn. Vorig jaar voor het eerst zulke kaartjes gemaakt en het werkt echt GEWELDIG... zeker nu bijna alle kinderen van onze visite ook kunnen lezen... Ideaal... Dus maakt je een groot buffet? Zet er kaartjes bij. 


En om eerlijk te zijn wil ik dan wel dat het bij de stijl van het buffet past. Soms zijn die makkelijk online te vinden en soms ook totaal niet. Zo nu ook en daarom maakte ik ze zelf. Ik koos voor een simpele stijl... Stroken papier... Daarop een lijn en een chinees teken... Leuk detail wat niemand zal opvallen is dat het Chinese teken wat ik gebruikt heb, staat voor "Lang leven"... best toepasselijk voor een verjaardag toch. Deze plakte ik aan parasolletjes vast, dit past goed binnen het thema. Denk aan van die papieren lampionnen en andere papieren versieringen.  

Wat heb je nodig

- schaar
- parasolletjes
- plakband


Knip de labels uit boven de streepjeslijn, schrijf op ieder label een van de gerechten.


Vouw het uiteinde van het label om het parasolletje heen. Plak dit op 2 punten vast. 1e Punt het stokje aan het labeltje.



En de 2e waar de vouw het papier elkaar weer raakt. 



Kijk hoe schattig... 



Herhaal dit met alle labels. Bij je buffet leg je het open gevouwen parasolletje naast je gerecht. 




1 opmerking:

  1. Hoi Ilse, wat een leuk onderwerp heb je deze keer weer (eigenlijk zijn al je onderwerpen erg leuk haha). Een chinees buffet met bijpassende labels, hoe leuk. Dank je wel voor de leuke tips. Lieve Ilse, geniet van de laatste dag voor het weekend en een heel fijn weekend die komen gaat. Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen