19 december 2016

Grand-dessert... kerst@2016

Als toetje voor het kerstmenu, bedacht ik een grand-dessert... als je mij al langer volgt weet je dat ik dol ben op zo'n van-alles-wat-toetje... Zo'n toetje heeft altijd een goed effect op je gasten en je kan het zo ingewikkeld en uitgebreid maken als je zelf wil. 


Ik koos voor deze variant voor een stukje tiramisu, bolletje vanille ijs en een home made chocoladetruffel. Alles bestrooide ik rijkelijk met cacao-poeder... Een leuke tip, leg voor je de cacao (met een zeefje) over je bordje strooi een lepel op het bord. Haal de lepel weer weg en je hebt een cool effect.


Voor deze foto gebruikte ik tiramisu uit de winkel, die was afgeprijsd en ik dacht dat is makkelijk... nou dat doe ik dus nooit meer... want eenmaal zelf gemaakte tiramisu is nooit meer winkel-tiramisu. Gelukkig kan je tiramisu heel goed zelf maken. Deze kwam al eerder voorbij op mijn blog dus ik geef jullie graag de link naar het recept voor mini tiramisu in een glaasje. Maar geeft het zelf maken je nou te veel stress... doe lekker makkelijk en haal een bak in de winkel. 


De truffel maakte ik zelf, dit is even werk, maar aan de andere kant dit kan je makkelijk een week van tevoren doen. Bewaar ze tot je ze nodig hebt in een afgesloten bakje in de koelkast. Mochten ze evt wat vochtig geworden zijn in de koelkast, rol ze dan nog een keertje door de cacao poeder heen. Het recept voor de chocolade truffels kan je hier vinden


Het ijs kan je zelf maken, maar ik deed lekker makkelijk en kocht het... Net zo makkelijk en qua smaak... nou dat vind ik eigenlijk ook wel oke. Je kan ook ipv ijs een bolletje chocolade mousse erbij serveren, dan heb je een compleet chocodessert. Maar ook wat vers fruit erbij is een goede keuze... Bouw en stel je eigen toetje samen en verras je gasten!



1 opmerking: