31 maart 2017

Goodbye Maart


Ongelooflijk... Iedere keer als ik een goodbye blog typ, verbaas ik me er over dat de maanden zo snel gaan. Een kwart jaar is alweer voorbij. Graag neem ik jullie mee in onze afgelopen maand... 

De eerste krokussen werden gespot en uiteraard op de foto gezet...



Ondanks dat maart een heftige maand was deden we ons best om zoveel mogelijk normale zaken door te laten lopen. Dus goed nadenken over het eten en voorbereiden... Of snel een frietje halen om de hoek bij de friettent ;).




We gingen op een heerlijke zaterdagmiddag even wandelen en dat was heerlijk!... En het fototoestel ging mee en ik maakte plaatjes van overkant en een allerschattigst dorpje



Afgelopen maand stond in het teken van een heftige reeks intake gesprekken bij een revalidatiecentrum. Ondertusssen is bekend dat ik "aangenomen" ben en half mei mag ik starten met een intensief programma (2-4 afspraken per week). Onderstaande tas kocht ik bij de kringloop en daar mogen de komende tijd mijn sport kleding, map en waterfles in die mee gaan naar het centrum. 


De Kneipp was in de aanbieding en ik kocht een serie om mezelf te kunnen verwennen onder de douche. Ik merk dat ik echt tot rust kom door onder een hete douche te staan. 



Toen het zo lekker was vonden wij het alweer tijd worden voor salades...Deze keer met rosbief, ei, gegrilde groentes en veel pijnboompitten.



Lang staan geeft extra pijnklachten en dus probeer ik tijdens het koken ook te lopen en te gaan zitten. Maar omdat ik graag in de keuken blijf, pak ik ook wel eens mijn fysiobal en een boek en ga erbij zitten... Ideaal... 2 vliegen in 1 klap... 



Verdrietige dagen kwamen ook voorbij en daarvoor kocht ik voor mezelf narcissen, ik hou eigenlijk helemaal niet van narcissen... maar ze worden zo geel... daar moet je wel vrolijk van worden... en ja dat hielp.. 


Tijdens een rondje wandelen zag ik dit schatje verstopt zitten... maar niet verstopt genoeg want ik ontdekte hem :).



Ik had van Sinterklaas een kadobon gekregen van een theewinkel van een dorpje verder. Omdat er een paar potjes leeg waren, was het tijd voor wat nieuwe aankopen... Heerlijke rijke en volle nieuwe smaken in onze potjes. Genoeg om weer tijden te genieten van verse thee... Komende sinterklaas maar weer op mijn verlanglijstje zetten :). Wij zijn er ondertussen achter dat we vruchtenthee het lekkerst vinden.Dus geen zwarte, groene of rooibosthee voor ons... Voor ons vruchtenmelanges... op en top genieten



Op de tafel wilde ik wel weer eens wat anders ... cactussen kregen een ander plaatsje....en op een houtenplank maakte ik een lente tafreeltje...Met een doornenkroon en spijkers omdat Pasen er ook aankomt.. 




Er moest een spreekbeurt en powerpoint gemaakt worden en ik had ook nog wat computer werk. Dus gezellig samen op bed... Allebei een laptop op schoot, muziekje aan, thee erbij en werken maar...  




ZONNNNNN....
hebben jullie hem ook gezien.. Ik besloot die 2 dagen dat hij er was, naar buiten te verhuizen :)... Ja in de voortuin, want daar was de meeste zon. Goede stoel buiten, boekjes mee, stoepkrijt en kindjes mee..., En genieten maar.. Heerlijk zo'n regenboogstoep. Maakt me echt blij... 
Zelf gelijk mijn legging uit en in een topje buiten.... alvast een laagje opbouwen voor de brandende zomer zon!... Een andere dag heb ik heel relaxt bij mijn vriendin buiten gezeten... Vooral niet te druk maken en genieten van het feit dat hij schijnt was ons motto :)


En bij zonnige dagen horen mooie zonsondergangen... We reden even langs de rivier en gewoon even genieten van de mooie lucht... Vanuit de auto nam ik deze foto! Wat genieten... 



Eindelijk ging de 2e amaryllis open... altijd zo mooi om dat proces te zien, al deed deze er wel aardig lang over. 



Ik kreeg helaas keelontsteking en lag plat met koorts. Omdat ik niet kon werken kwam mijn werk naar mij en deed ik thuis hangend op de bank nog wat voor mijn werk. Hier onder zie je theeboeketjes die ik maakte en op mijn afdeling verkocht kunnen worden.. 



Gezond eten is belangrijk... niemand zijn favoriete kortje hier...maar wel gezond... dus hoppa eten :)



Ik nam ook uitgebreid de tijd om deze prachtige tulpen op de foto te nemen. Op mijn fysiobal zittend precies op de goede hoogte.. Perfect... Toch foto's maken en niet mezelf extra belasten. 


Ik was gezellig een dag bij een vriendin.... even wat anders dan mijn eigen 4 muren .... en even een gezelschap dan 2 katten. Gezellig wat thee, laptop en een bank om op te hangen. Genieten!



Deze hardwerkende tuinman vond het eerste lieveheersbeestje van het jaar


Nadat de zomertijd inging, kunnen we op onze avondrondjes genieten van een zonsondergang :)


Onze voorraad geweckte soep is op. Tijd en energie om in grote hoeveelheden te koken en te wecken is er niet. Daarom maak ik de laatste tijd geregeld in het weekend een pan met soep. Deze vriezen we in en wordt in delen opgegeten als lunch thuis of op kantoor. 


 Hebben jullie ook zo'n rommelige kelderkast... Nou die van ons wel. Met vereende krachten werd hij opgeruimd en is hij weer netjes. 


Heerlijk genieten van de zon en muntthee... Heerlijk leventje!


Ik mocht ook nog wat bloedafstaan voor wat onderzoek op evt wat vitamine tekorten. Waardoor de vermoeiheid en spierkramp te verklaren zou zijn. De uitslag moet nog komen.


Brooddozen worden hier altijd de avond van tevoren gevuld. Het brood besmeren we bevroren en gaat in de koelkast tot de volgende ochtend. Als het nog warmer wordt, gaan er koelellementen mee in de tassen om de vleeswaren vers te houden.


Zouden we appels krijgen dit jaar? Door de warmte loopt alles al prachtig uit en wat lijkt het dan ineens snel te gaan. ..


Hebben jullie ook genoten van de eerste zonnestralen, de warmere en langere dagen?


1 opmerking:

  1. Dat is heel wat! Evenwichtige blog ondanks al het zware in je leven. Mooi en goed om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen