23 mei 2017

#fitwomen ~Rosanne

Een serie over fitte vrouwen!... Nee geen superwomen aan het woord vandaag... Of toch wel... want welke ballen moeten we als vrouw/moeder wel allemaal niet in de lucht houden. Daarnaast wil iedere vrouw zich goed voelen in haar eigen lijf... Dus ja... toch superwomens aan het woord...

Vandaag een super student aan het woord...Hoe ze alles combineert, ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt! Maar ik neem mijn petje af voor je bewuste levensstijl.


Wie ben je? Wat voor werk doe je? Wat zijn je leefomstandigheden? Heb je een gezin en waaruit bestaat dat?
Ik ben Rosanne, 21 jaar oud en ik studeer voor de opleiding fysiotherapie. Momenteel loop ik stage voor mijn afstuderen. Ik woon op mezelf in een studentenhuis met 5 andere huisgenoten.

Sport je al en wat voor sport beoefen je dan? Ik sport zeker. Ik beoefen al sinds ik 6 jaar ben wedstrijdzwemmen, als fanatiek leszwemmer stroomde ik zo in bij de zwemvereniging. Sinds dien ben ik onafscheidelijk van het zwembad.
Naast wedstrijdzwemmen doe ik krachttraining in de sportschool en vind ik het lekker om in de zomermaanden wel eens een rondje te hardlopen.

Hoe ziet jouw voedingspatroon eruit? Gezond en lekker eten!
Er zijn periodes geweest dat ik erg lette op mijn inname, zo focuste ik mij bijvoorbeeld op veel eiwitten eten voor de krachttraining die ik doe. Momenteel schrijf ik niet meer op wat ik dagelijks eet. Maar om een beeld te krijgen ziet het er globaal zo uit:
Ontbijt: havermoutpap, naturel kwark met havermout en aarbeiden of 2 boterhammen
Tussendoortje 10uur: een banaan, appel of 2 mandarijnen en een stukje ontbijtkoek.
Lunch: 2 à 3 boterhammen (belegd met kipfilet, kalkoenfilet, jonge smeerkaas of jonge kaas)(altijd eiwitrijk) en gekookt eitje.
Tussendoor: bakje paprika, tomaatjes of worteltjes of een handje notenmix.
Avondeten: altijd groente rijk en altijd met vis of vlees en zo min mogelijk rijst/pasta/aardappels!

Heb je na de winter het voornemen om te lijnen of fitter te worden? Zo ja hoe doe je dat dan?
Op dit moment niet echt. Ik ben echt tevreden met mijn lichaam op dit moment. Maar als ik meer de focus wil leggen op een nog slanker lichaam dan probeer ik minder chocola te eten, minder alcohol te drinken en ga ik vaak een extra keertje in de week naar de sportschool waarbij ik ook goed mijn buik train. 

Hoe combineer jij sport of bewegen met je gezin (als je dat hebt)? Ik heb geen gezin. Maar combineren met studie en werk is ook altijd wel een uitdaging!

Hoeveel tijd besteed jij per week en op wat voor manier aan fit zijn of worden?
Op dit moment sport ik in ieder geval 3x per week 1 tot 1,5 uur! Toen ik meer vrije tijd had was dit soms 4 à 5x per week.

In hoeverre pas je je eetgewoontes ook aan in deze periode? Als ik meer sport let ik vooral op meer eiwitinname, verder pas ik mijn eetpatroon niet echt aan.

Als je moet kiezen tussen….
De trap of de roltrap wat kies je? 
Trap, altijd!
De auto of de fiets?
Fiets! Maar ik heb ook geen andere keus haha
Chocolade bij de thee of wat fruit? 
Chocola! Het enige waar ik echt een zwak voor heb!
Frietjes of prakkie? 
Een prakkie.. ik heb geluk dat ik niet zo’n frietliefhebber ben

Ben je tevreden over je lichaam? Wat zou je het liefst veranderd zien? Ik denk dat ik zeker tevreden mag zijn met mijn lichaam!
Maar als ik iets zou mogen veranderen dan zou ik een wat smaller bovenlichaam willen hebben en wat grotere borsten.

Wat zijn jouw doelen en in hoeverre zijn die realistisch? Doelen heb ik op dit moment niet wat betreft #fitgirl, dromen wel… ik zou weleens een sixpack willen krijgen maar een realisitisch doel is het niet… haha

In de bijbel lees ik dat ons lichaam een tempel is van de Heilige Geest. In hoeverre is dat voor jou een extra reden om bewust met je lichaam en eten om te gaan? 
Ik ben niet christelijk maar ik zou wel graag op deze vraag reageren. Ik denk dat je zeker heel zuinig moet zijn op je lichaam. Er bestaan zoveel ziekten (die gerelateerd zijn aan voeding en beweging) die je kan oplopen/overkomen, zorg er voor dat je daar zelf niet aan bijdraagt! Wees lief voor je lichaam, je moet er nog je hele leven mee doen!

__________________

Dank je Rosanne voor het invullen van de lijst! Je voedingspatroon klinkt bekend aangezien ik zoveel mogelijk koolhydraatarm probeer te eten. En je laatste advies vind ik prachtig... Lief zijn voor je lichaam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten