13 mei 2017

Zonsondergang... *photoblog

Ik blijf een zonsondergang iets prachtigs vinden... De zon die langzaam verdwijnt, het kleurenspel in de lucht... Maar ook als de zon onder is.. blijft dat kleurenspel doorgaan. De zonsopkomst, daar ben ik geen mens voor... ;).. Lees ik ben geen ochtendmens, maar zeker in het voorjaar gaat de zon nog best vroeg onder en kan ik genieten van die steeds lager zakkende zon. 


Al een tijdje stond dat op de foto zetten op mijn lijstje.... Dus op een zondagavond reden we even naar de rivier, wandelde een stukje en ik nam wat foto's. Om er vervolgens thuis achter te komen dat ik wel heeeel veel mislukte foto's had... Ik had nogal wat last van lensflare... jammer... maar tegelijk weer een lesje in leren omdenken, want daar leer je van! Tegelijk een goed excuus om nog eens wat foto's te maken.  

Deze "mislukte" foto's daar wil ik er ook een paar van delen... Al die rode bolle... dat is dus lensflare en niet wat ik op het oog had toen ik foto's ging maken. Daarnaast wil ik ook nog een leuke en handige link delen om zelf ook aan de slag te kunnen gaan met het op de foto zetten van de zonsondergang of opkomst. 





Toen de zon verder onderging en ik een andere stand op de camera uitprobeerde werd de lenslare minder en werden mijn foto's meer zoals bedacht.. Dus gelukkig kan ik ook nog gelukte foto's met jullie delen ;)











En terwijl de zon verder zakt, de lucht donkerder wordt... 
Wordt de maan lichter en duidelijker zichtbaar... 
Ja daar moet dan ook een plaatje van geschoten worden!


1 opmerking: