30 november 2017

Goodbye November



Vandaag al weer de laatste dag van november, wat gaat dat snel zeg... De drukke december maand staat voor de deur, maar eerst kijk ik nog terug met jullie op onze maand!

We startte onze maand met een familybrunch en meeting! Zo gezellig en goed om met elkaar na te denken over wat we als gezin graag willen. 


Ik had zo'n trek in uiensoep! Waarom niet maken ;) .... De rest van het gezin lust het niet, dus ik mocht de pan lekker zelf leeglepelen.



Matthijs was begin oktober jarig en het was ondertussen wel eens tijd voor een feestje...Met veel broodjes knakworst, gezelligheid en een uurtje bowlen was het helemaal geslaagd!





Ik kreeg van een lieve vriendin het magazine Sestra thuis. Heerlijk om tijdens deze gure maand mee op de bank te kruipen en zo mijn rustmomentjes te vullen.



Ik kreeg een box met heerlijke Migoperen, die we mochten testen :).



Auuuu,... foutje met een lucifer en een verbrande duim. Gelukkig niks ergs, maar wel een pijnlijke blaar op mijn duim. 



Ik hou een plak/fotoboek bij en daar bestelde ik mijn foto's en die kwamen binnen... Zo blij ermee! Binnenkort zal ik het idee achter dit boekje delen.



Begin november vierde we dankdag, ik kon niet naar de kerk, maar thuis luisterde ik met de jongens naar de preek en maakte ik deze quote! En deze hangt ondertussen in een keukenkastje om dagelijks tegen te komen!



Omdat ik me niet geweldig voelde (lees moe, hoofdpijn, slecht concentreren) liet ik bloedprikken en wat bleek... Mijn vitamine b12 was weer compleet ingestort. Ondertussen weer aan de tabletten om het weer omhoog te krijgen en het is dus duidelijk dat ik daar niet meer mee kan stoppen.



Samen met een vriendin gingen we spontaan naar de Makro... dat stond garant voor een hoop lol en gekke foto's :) en uiteraard een gevuld karretje!



Voor mijn verjaardag kreeg ik een Lumea lichtonthaarder, deze ben ik begonnen te gebruiken en het werkt al! Wowww niet zo snel verwacht... Wij konden hem via de ING met hele flinke korting kopen en zo was het nog een beetje "te doen". 



We hebben een nieuwe favoriete thee soort .... Sweet Pumpkin Pie Tea... Echt het past helemaal bij dit seizoen en ik word er erg gelukkig van :)



Kleine lieve kadootjes zijn de liefste die er zijn! 



Ik was ineens zomaar het bible journaling zat en had zin om los te handletteren en te kleuren. Dus dat doe ik dan ook, want een eigen opgelegde verplichting kan ik tegenwoordig goed naast me neer leggen!



Mijn fysio heeft ook 's avonds spreekuur. Ik moet er een stukje voor rijden en was te vroeg, dus wandelde even gezellig door haar wijkje heen. Op het moment ben ik 2x in de maand bij de fysio onder behandeling en proberen dit enigszins af te bouwen naar bv 1x de maand. Voor nu is het erg fijn dat er met regelmaat mijn rug en bekken helemaal los gemaakt word.



Mijn nieuwe favoriete plekje in huis... Op het schapenvacht met mijn pijnlijke rug tegen de kachel aan... zo lekker voor tijdens het bloggen, eten en spelletjes spelen.



Ik heb een superleuke adventskalender gemaakt al zeg ik het zelf. Check hem hier en ik heb er zoveel plezier aan beleefd!




Wandelen is soms best een uitdaging nu het meer regent en koud is en ik was mijn ritme even compleet kwijt. Maar vond het gelukkig ook weer terug en ben nu extra streng voor mezelf!




Deze stoere stappers brachten onze oudste naar een open les middag van het voortgezet onderwijs in de grote stad. Hij is nog maar 10 en zit in groep 7, maar toch is het slim om je alvast te oriënteren. Maar het voelt wel als een enorme stap hoor... er komt een nieuwe fase aan!



Onze school deed mee met de actie van Dorcas waarbij ze voedselpakketen gaan versturen richting het Oostblok. We haalde samen met de kinderen spulletjes die daarheen gestuurd kunnen worden. Zo fijn om als gezin dit samen te doen. Maar ook de kinderen op te voeden met het besef dat anderen het veel slechter hebben en dat delen geen kwaad kan, sterker nog.. je wordt er zelf rijker van.




Bij de Turkse supermarkt kocht ik genoeg bonen en linzen voor een flinke voorraad.  




Bij de Ikea kochten we nieuwe voorraad potten, want alle bonen en linzen lagen in losse zakjes in de kast. Dat werkt niet, dus even potten gehaald... en dit is toch veel beter!


Bij de dokter mocht ik me weer melden. Ik slik al een lange tijd een hele hoge dosering iboprofen incl maagbeschermer. Maar mijn maag vind het ondertussen echt niet grappig meer en dus tijd om te overleggen hoe we dit gaan aanpakken. Ik kreeg een dooverwijzing voor de MLD arts en wijzigde mijn medicatie. Wat bleek nou... ik blijk een intolerantie te hebben voor mijn "oude" maagbeschermer en daardoor kreeg ik dus juist extra maagpijn. Met mijn nieuwe medicatie nergens meer last van.



Op mijn werk was ik 12,5 jaar in dienst. Ik kreeg bloemen en een bon waarvan we uit eten kunnen. Super leuk en tegelijk voelt het erg dubbel, omdat ik nu een jaar in de ziektewet zit en het nog niet echt lekker gaat. Eind november kreeg ik ook mijn arbeidsdeskundig rapport binnen. Het is wel duidelijk dat terugkeer op mijn werk er niet meer in zit. Een 2e spoor traject zal opgestart gaan worden. Daarin gaat onder begeleiding gezocht worden naar een nieuwe baan waarbij ik wel weer aan de slag zou kunnen. Hele spannende periode komt er dus aan, waar ik best tegenop zie. 



Van Ark Media kwam er een gaaf boek binnen en van Sestra een week later ook. Beide boeken zullen nog voorbij komen op mijn blog!



In de straat was er onderhoud aan het riool... en onze wc's overstroomde ... Ahummm details zal ik jullie besparen, maar wel een geweldige kans om te #omdenken, want wat was de toilet daarna schoon zeg ;)


Mijn mixer ging kapot er moest dus een nieuwe komen. Jammer van de uitgave in toch al een dure periode... maar jippie een nieuwe machine uitzoeken :). Ik heb me heel goed ingelezen, veel machines vergeleken en de bijbehorende prijzen ook. Uiteindelijk kwamen we uit op de Tefal Masterchef Pro . De vele extra's, maar ook het vermogen om met grote zware degen te werken trokken ons over de streep. Ons geluk was dat we hem met rentepunten van de ING konden kopen en daarnaast nog mee konden doen met een cashbackactie. Dat scheel ons 275,-. Hij staat nu te shinen op ons aanrecht en is echt een geweldig apparaat!




Sint werd verwelkomd in het land en schoenen werden gevuld :)



We werden door een meisje uit onze kerk verwend met een doos verse macrons. Ze doet de bakkersopleiding en ohhhh wat waren ze lekker!


Ook heb ik deze maand besloten om te stoppen met het werk als vrijwilliger in het hospice. Ook daar ben ik al een jaar ziek gemeld. Terugkeer daar lijkt ook niet meer mogelijk, als je bedenkt dat ik mensen moet kunnen tillen en moet kunnen ondersteunen. Dat gaat niet meer lukken, dus met veel pijn in mijn hart nam ik "ontslag"... de tranen hebben rijkelijk gevloeid, want wat lag dit werk dichtbij mijn hart en ondertussen weet ik dat het goed is zo, omdat het niet gaat. Maar dat maakt het zo dubbel!


Al met al een pittige maand, met veel medische dingen en confronterende gesprekken en moeilijkheden. Gelukkig waren er ook veel leuke dingen, maar in zo'n maand lijken ze toch wel een beetje te vervagen en onder te sneeuwen onder de negatieve dingen. Maar goed.. morgen begint er een nieuwe maand en die bied nieuwe kansen! Een maand vol feestelijkheden :).

Hebben jullie een leuke maand gehad?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten