7 december 2017

Gastblog Elya: Afgedankt, meer dan 2000 jaar terug en nu?

Ik vroeg een paar collega bloggers of ze iets wilde schrijven over kerst. Verder geen wensen, maar over wat kerst voor hun is en omdat we allemaal christelijk zijn wilde ik graag een christelijke insteek. Vandaag schrijft Elya een blog in deze serie. Zelf blogt ze op haar mooie blog Krullies Schrijfsels, waar ze vooral schrijft over het volgen van Jezus en dat vangt ze in prachtige blogs!

Afgedankt, meer dan 2000 jaar terug en nu? 


Mooie melodieën komen mijn oren binnen. Gelach van gezellige mensen bereiken mijn oren. Ik kijk om mij heen en zie overal kraampjes met prachtige kerstdecoraties. Op elke hoek van de straat klinkt een prachtig kerstlied. Heerlijk!! Het is bijna kerst! Mijn hart wordt warm als ik aan kerst denk. Dierbare herinneringen komen boven. Ja kerst wordt altijd goed bij ons gevierd. Het is een feest waar je echt bij stil kan en wil staan. Hoe vier jij kerst en wat betekent kerst voor jou?

Kerst.....


Kerst is voor mij niet zomaar even een feest. Kerst is een feest wat ik intensief wil beleven. Als ik aan kerst denk dan wordt mijn hart geraakt. Mijn hart raakt geroerd als ik denk, hoe de koning van hemel en aarde ter wereld is gekomen. 

Vroeger heb ik vaak paard gereden. Als ik dan denk aan zo'n stal, een klein hokje vol met stro en al helemaal niet schoon. Dan kan ik mij haast niet voorstellen dat daar de Koning is geboren. Als ik dat toch eens goed tot mij door laat dringen. Pfff dat is heftig zeg! 

Maar als ik dan denk aan meer dan 2000 jaar geleden, dan is er eigenlijk nog helemaal niet zo veel veranderd. Eigenlijk is er nog steeds niet bij iedereen plaats voor de Koning. Sluiten ze de deur. Sluiten ze hun hart. Als ik daar aan denk, dan rollen de tranen over mijn wangen. Niet zomaar even een traantje. Nee, dikke tranen. Omdat het mij raakt. Niet alleen met kerst. 

In periode naar kerst toe en vooral in de maand december voel je die sfeer. De sfeer van saamhorigheid en liefde, Toch krijg ik daar af en toe ook de kriebels van. Want waarom alleen rond kerst? Ook in hartje zomer zijn er mensen genoeg die je nodig hebben, die je liefde willen ontvangen. 

We leven in een tijd dat het tijd is om te kiezen. Zoveel oorlogen en verdriet om ons heen. Waar ga je heen met je verdriet? Zoveel zorgen en pijn. 

De oplossing ligt in de kribbe. 
De troost ligt in de kribbe. 

Laten we dat juist in deze roerige tijden niet vergeten. Ga terug naar de plek waar het allemaal begon. Kijk in die mooie, grote ogen van het kindje in de kribbe. Weet dat Hij de oplossing is voor alles. Hoe je situatie er ook uitziet. Vind troost in de kribbe. Vind kracht bij Hem! Soms kan er zoveel aan de hand zijn in je leven. Soms weet je gewoon even niet wat je moet doen. En dan is het bijna kerst. Wat doe jij met die boodschap? Terwijl je leven misschien overhoop ligt? Kijk in de kribbe. De kribbe zal je hoop geven.



Hoop.....


Dat is de boodschap die ik ook in mijn blogs wil doorgeven. Juist in deze wereld waarin het wel lijkt dat er geen hoop meer is, wil ik de hoop van kerst uitdragen! 



Ik geloof in kerst! En jij? 


_____________________

Bedankt Elya voor de mooie blog en prachtig dat je zo heen wijst naar de de kribbe!



© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden. Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Krullies Schrijfsels. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten