23 februari 2018

Pompoen linzensoep

Het is officieel nog steeds winter en dus plaats ik lekker nog een pompoenrecept. Gewoon omdat het kan en deze soep zo lekker was dat ik hem op m'n blog wil hebben :). 

1 nadeel.... ik heb er helemaal geen foto's van gemaakt. Hij was zo lekker. We aten ervan met vrienden en de rest vroor ik in voor de lunch... tja... Toch wilde ik het recept met jullie delen en hoop dat jullie me "geloven" op mijn woord dat het echt een lekker soepje is!


Recept Pompoen linzensoep


400 gram schoongemaakte pompoen
zout 
peper
tijm
oregano
olie
200 gram gehakt
400 gram soepgroente
2 blikken gepelde tomaten
2 pakjes gezeefde tomaten
200 gram gele linzen
3 eetlepels Italiaanse kruiden
1 eetlepel kurkumma

Verwarm de oven voor op 200 graden, leg op een bakplaat een stuk bakpapier.
Snijd de schoongemaakte pompoen in blokjes en verdeel daarover heen, wat peper, zout, 1 eetlepel oregano, 1 eetlepel tijm en een flinke scheut olijfolie. 
Spreid de pompoen uit over de bakplaat en bak in een half uur zacht. 
Verhit ondertussen in een grote pan wat olijfolie en bak hierin het gehakt rul. 
Voeg de tomaten toe, de soepgroente, de linzen, de kruiden en voeg 2 blikjes water toe (blikjes van de gepelde tomaten even vullen)
Breng dit aan de kook en laat het een uur zachtjes pruttelen. 
Haal de pompoen uit de oven en stamp de pompoenblokjes met een stamper in grove stukken.
Voeg de pompoen toe aan de soep en laat deze ook lekker mee pruttelen. 

Eet smakelijk!


1 opmerking:

  1. Ik heb de soep gemaakt. Zalig! Bedankt voor het delen van het recept.

    Groeten, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen