22 maart 2018

Meet the Blogger... *Johanneke

Naast dat ik zelf veel blogs schrijf, lees ik ook graag blogs. Ik lees het alsof ik een tijdschrift lees. Dan een recept, daarna een stukje bijbelstudie, dan weer een stukje over opvoeden enz...Heerlijk en scheelt tijdschriften kopen ;). Door de blogs heen leer je de schrijvers best goed kennen. Bij sommige blogs is dat wat minder duidelijk. Omdat ik eigenlijk altijd nieuwsgierig ben naar de mensen achter een blog, verzon ik deze "meet the blogger" gastblogronde.... Ik deed een oproep onder de bloggers die ik ken met de vraag of ze mee wilde doen. En dat wilde ze.... dus deze maand voor jullie.. 8 bloggers die zichzelf graag aan jullie voorstellen en wat meer vertellen over hun blog en bloggen. 

Johanneke die al eerder een gastblog verzorgde, stelt zich vandaag voor en daarmee ook haar blog waardevolenuniek.nl .



Wie ben je?
Ik ben Johanneke Plaggenmarsch, 35 jaar en bijna 13 jaar getrouwd met Jan Maarten en samen hebben wij twee prachtige dochters van 9 en 6 jaar oud, waar we elke dag van mogen genieten. Ook hebben wij een zoontje waar we helaas na 16 weken zwangerschap vorig jaar afscheid van hebben moeten nemen, die nu net als een aantal andere broertjes of zusjes bij onze Hemelse Vader is. 

Heb je naast bloggen nog hobby’s?
Naast het bloggen vind ik het erg leuk om te zingen. Thuis met mijn dochters, of alleen achter de piano, maar vooral op de woensdagavond samen met mijn mede koorleden van gospelkoor Magnify waar ik alweer 7 jaar lid van ben. Naast zingen vind ik het ook leuk om piano te spelen, maar dat is meestal om mezelf een beetje te begeleiden bij het zingen. 
Een andere hobby van mij is lezen, en dan vooral christelijke romans of bijbelstudieboekjes of ‘zelfhulp’ boeken. Ik vind het heerlijk om deze boeken te lezen en er steeds weer nieuwe dingen van te leren die ik op mezelf kan betrekken en te reflecteren. Naast lezen vind ik het ook leuk om films te kijken. Ik ben dan ook erg blij dat we sinds een tijdje Netflix hebben zodat ik makkelijk films kan kijken. Ik ben namelijk niet zo van tv kijken, maar een filmpje vind ik wel leuk.


Wat is je lievelingsseizoen en hoe geniet jij daarvan?
Mijn lievelingsseizoen is het voorjaar. Heerlijk die zon, en alles weer te zien groeien, daar word ik wel vrolijk van. Genieten is het om dan lekker in de tuin te zitten met een goed boek, of gewoon genieten van de vogelgeluiden die je hoort en de zon op je huid te voelen. Ook al is het misschien dan nog niet zo warm, als er maar een lekker zonnetje is, dan vind ik dat allang prima. Een dik vest aan of met mijn jas aan in de tuin zitten, heerlijk!

Als je 5 dingen mag kiezen waarvan jij een grote smile krijgt, welke zijn dat dan?
Uitwaaien op het strand, genieten van een vakantie samen met man en kids, samen als gezin of alleen een boswandeling maken. Heerlijk genieten van het lekker buiten zijn en je hoofd leeg maken. Ik kan ook enorm genieten van het luisteren naar opwekkingsmuziek en dan samen met mijn jongste dochter of alleen heel hard meezingen, heerlijk! Ik krijg er ook een smile van als ik lekker aan het schrijven ben en tevreden ben over een blog die ik net heb geschreven. Ik krijg er een grote smile van als ik op zaterdag of zondagochtend wakker word en mijn oudste dochter heeft heel lief een ontbijtje voor me gemaakt. Gebeurt niet heel vaak, maar als het gebeurt dan kan ik daar echt van genieten. Genieten kan ik ook van onze jongste dochter wanneer zij heel hard op me af komt gestormd en ‘mamaaa’ roept. Heerlijk die dikke knuffels van haar. Ik krijg ook een grote smile wanneer ik een goed gesprek met mijn man of een vriendin heb en we echt kunnen praten over wat er echt in de ander omgaat en niet alleen maar over koetjes en kalfjes praten. Volgens mij zijn dit al meer dan 5 dingen waar ik een grote smile van krijgen, maar ik kan niet zo goed kiezen, dus ik doe ze allemaal maar.

Voor welke lekkernij mag je wakker gemaakt worden? (en ja uiteraard blijven we het liefst gewoon allemaal slapen ;)...)
Goede vraag, voor welke lekkernij mag ik wakker gemaakt worden. Ik denk voor een lekkere brownie, heerlijk, en dan eentje die echt net uit de oven komt en dan met hele zachte romige slagroom en kleine stukjes witte chocolade er boven op. Mmm, ik krijg er nu al zin in. Maar nee, ik heb me voorgenomen om een beetje op te letten wat ik eet.

Je bent blogger, waarom ben je begonnen met bloggen?
Op de Facebookpagina van "Puur!Vandaag", zag ik een oproepje voorbij komen dat ze bloggers zochten. Dit zag ik s ochtends vroeg. Ik weet nog dat ik op de fiets naar mijn werk zat en dacht: ‘dit lijkt me wel heel gaaf, om ooit te gaan doen’. De hele dag er verder niet meer aan gedacht, maar s avonds ben ik op mijn bed gaan zitten en heb ik mijn eerste blog geschreven: ‘in kwetsbaarheid Gods plan voor jouw leven ontdekken’. Ik weet de titel zelfs nog uit mijn hoofd. Na een tijdje vond ik het schrijven van blogs zo leuk dat ik ben begonnen met mijn eigen blog. Op vrijdagavond vroeg ik een vriend wat voor soort site ik daarvoor het beste kon gebruiken en een dag later op zaterdagavond was mijn eerste blog gepubliceerd op mijn website waardevol en uniek. Ik vond het heel erg spannend om te beginnen met bloggen, maar vond het ook heel mooi om in alle eerlijkheid te delen wat mij bezighield en ik hoop(te) daarmee andere vrouwen te bemoedigen. 

Welke blog is van jou? 
www.waardevolenuniek.nl

Heb je een eigen onderwerp en waarom koos je voor dat onderwerp?
Ik heb gekozen voor waardevol en uniek, omdat dit twee thema’s zijn die voor mij spelen. Ik heb jarenlang geloofd dat ik niet waardevol ben en dat maakte me erg onzeker. In mijn blogs hoop ik dan ook uit te dragen dat je wel waardevol bent en dat je Gods geliefde kind bent. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om uit te dragen dat ieder mens waardevol is. Als ik kijk naar mijn jongste dochter met het syndroom van down, dan is zij net zo waardevol als ieder ander. Uniek is ook een thema, dat voor mij persoonlijk wel speelt. Ik ben eigenlijk altijd wel bezig geweest met de vraag: waarin ben ik nu precies uniek, wat zijn mijn talenten? Wat is Gods plan voor mijn leven? Maar ook dit kan ik weer op mijn dochters betrekken: ik vind het mooi om na te gaan waarin zij uniek zijn en hoe zij op hun manier hun talenten kunnen inzetten. 


Wanneer ben je begonnen met bloggen?
In februari 2015 ben ik begonnen met bloggen voor "Puur!Vandaag" en eind mei 2015 ben ik begonnen met mijn website waardevol en uniek.

Hoeveel tijd in de week besteed je aan je blog?
Goede vraag. In het begin wel heel veel. En nu ik sinds een jaar geen werk meer heb besteed ik er ook wel weer meer tijd aan. Vorig jaar juni ben ik ook begonnen met een studie aan de Schrijversacademie en mijn studie opdrachten gaan dan wel voor op een blog, omdat daar echt een deadline aan zit. Het liefst zou ik er elke dag mee bezig zijn, maar ja het huishouden moet ook nog gebeuren en er zijn genoeg andere afspraken voor de kids en sociale contacten onderhouden is ook wel belangrijk. Alleen maar bezig zijn met schrijven is wel heel erg alleen. En dan vind ik het ook niet leuk zijn, er moet wel een goede balans zijn. Door het schrijven heb ik veel mooie nieuwe mensen leren kennen, dat is wel heel erg leuk. Sinds kort heb ik de rubriek uniek: doen wat bij je past ook weer nieuw leven ingeblazen, en die gesprekken voeren vind ik ook erg leuk om te doen. Ik ben namelijk heel erg nieuwsgierig wat mensen beweegt en waarom ze doen wat ze doen, wat hun drijfveren zijn en waarin zij uniek zijn.

Op welke plek blog je en waarom blog je daar?
Ik blog meestal op mijn schrijf/studiekamer, maar ook regelmatig gewoon in de woonkamer als ik ideeën heb die ik direct wil uitwerken. Soms ook wel eens als ik lekker buiten zit. Maar meestal zijn het dan alleen ideeën en voor de uitwerking kruip ik dan wel achter mijn laptop op mijn schrijfkamer.

Wat is een onderwerp waar je graag over zou willen bloggen?
De onderwerpen waar ik graag over zou willen bloggen, daar blog ik al over. Al heb ik ook wel weer nieuwe andere ideeën in mijn hoofd, maar die wil ik eerst nog verder gaan uitwerken. Dit heeft te maken met mijn jongste dochter en een positieve beeldvorming over mensen met het syndroom van down.

Welk onderwerp durf je niet over te bloggen en wat houdt je dan tegen?
Ik zou zo geen onderwerp weten waar ik niet over durf te bloggen. Al ben ik wel voorzichtiger geworden in het schrijven over anderen in mijn blogs. Ik schrijf bewust alleen over mijn eigen ervaring.

Wie zou je als gastblogger nog eens willen uitnodigen op je blog?
Het lijkt me wel mooi wanneer Carianne Ros nog eens gastblog voor mij zou willen schrijven, ik kan altijd erg genieten van haar boeken waarin ze andere vrouwen bemoedigt, vooral de boeken over het thema Jij bent waardevol, die ook goed passen bij mijn blog. 

Hoe ambitieus ben je als het op bloggen aankomt?
Ik ben best wel ambitieus. Het lijkt me heel gaaf als ik er in de toekomst ook mee kan gaan verdienen. Ik wil dit echt gaan onderzoeken of ik voor me zelf wil gaan beginnen of niet.

Waar ben je het meest trots op, op het vlak van bloggen?
Toen ik net een paar weken was begonnen met mijn blog ben ik benaderd door iemand van RTL of ik mee wilde werken aan een TV-programma. Dit vond ik super stoer, omdat ik nog maar net begonnen was. Uiteindelijk ging het programma niet door. Een tijdje terug ben ik gevraagd door de EO om mee te doen met een TV programma, zij hadden me ook gevonden via mijn blog. Dit vond ik wel super leuk, maar heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat niet iedereen uit het gezin er achter stond.

Wel eens gênante reacties gehad of boze reacties en wat doet dat met jou?
Niet zo zeer een boze reactie, maar meer een reactie over mijn jongste dochter met het syndroom van down, waar ik eigenlijk niet zo goed weet hoe ik daar op moest reageren. Dit was op een blog waarin ik schreef dat het syndroom van down geen ernstige aandoening is. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee moest. Ik kreeg de vraag of het niet fijn zou zijn als het syndroom van Down genezen zou kunnen worden, maar dat de karaktereigenschappen van iemand met down behouden zouden worden. 


__________________

Leuk Johanneke om je blog en verhaal te lezen. Succes met bloggen en ga vooral verder met het bemoedigen van andere vrouwen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten