29 maart 2018

Meet the Blogger... *Petrina

Naast dat ik zelf veel blogs schrijf, lees ik ook graag blogs. Ik lees het alsof ik een tijdschrift lees. Dan een recept, daarna een stukje bijbelstudie, dan weer een stukje over opvoeden enz...Heerlijk en scheelt tijdschriften kopen ;). Door de blogs heen leer je de schrijvers best goed kennen. Bij sommige blogs is dat wat minder duidelijk. Omdat ik eigenlijk altijd nieuwsgierig ben naar de mensen achter een blog, verzon ik deze "meet the blogger" gastblogronde.... Ik deed een oproep onder de bloggers die ik ken met de vraag of ze mee wilde doen. En dat wilde ze.... dus deze maand voor jullie.. 8 bloggers die zichzelf graag aan jullie voorstellen en wat meer vertellen over hun blog en bloggen. 

Met Petrina sluiten we deze gastblogronde af, ze blogt op schrijfgelukjes.blogspot.nl



Wie ben je? 
Ik ben Petrina Haak en 31 jaar oud. Ik ben getrouwd op 16-11-2016 met een hele lieve man en bonus vader voor mijn kindjes. Samen met mijn man heb ik een samengesteld gezin. Dit is mooi, bijzonder en heel waardevol maar tegelijk ook kwetsbaar. Juist omdat we eigenlijk allemaal uit andere families komen en nu bij elkaar zijn gebracht. Samen met mijn man heb ik nu 5 kinderen. 2 kinderen heb ik mogen ontvangen met mijn ex. Ik heb een zoon van 11 en een dochter van 9. Mijn man heeft 3 kindjes. Een zoon van 11 een dochter van 9 en een dochter van 7. Het is een rijkdom om zoveel gezelligheid in huis te hebben, zoveel knuffels te mogen ontvangen en zoveel liefde te mogen delen.

Heb je naast bloggen nog hobby’s?
Ik heb naast bloggen inderdaad nog hobby’s, eigenlijk ook nog wel veel. De hobby’s waar ik nu tijd voor heb zijn:
Haken
Marsepein taarten maken
Bible journalen
Bijbelstudie
Zingen in een koor

Wat is je lievelingsseizoen en hoe geniet jij daarvan?
Eigenlijk heb ik twee favoriete seizoenen. De lente en de herfst. In de lente kan ik zo genieten dat alles weer groen word. Ik kijk er nu al naar uit! Alles wat dan weer nieuw leven krijgt, nog mooier en voller gaat bloeien als het jaar ervoor. De lente prikkelt eigenlijk daardoor ook altijd iets in mijn hart. Dat dan weer hoop krijgt, nieuwe levenskrachten en zin vind om van alles te doen. Het lijkt voor mij ook altijd of alles wat makkelijker word. Zo kan ik makkelijker uit bed komen, meer rust vinden door even stil te staan in de zon of te luisteren naar de vogels.

De herfst vind ik ook een heerlijk seizoen, net zo lekker als de lente. Al die schitterende kleuren, de bomen die de bladeren loslaten. Ook dat vind ik iets om van te genieten. Als het dan regent heerlijk binnen op de bank zitten, boek of tijdschrift erbij en de kaarsjes aan. Alles gaat eigenlijk even op pauze. Ook dat geeft mij innerlijk rust. Op een andere manier als de lente, maar denk dat het wel precies dat is waardoor ik beide seizoenen waardeer. De rust die ik erin vind.

Als je 5 dingen mag kiezen waarvan jij een grote smile krijgt, welke zijn dat dan?
Mijn man
Onze kindjes
De manieren waarop God werkt in mijn leven
Vriendinnen
Mijn studie HBO Toegepaste Psychologie en alles wat ik daarin mag leren

Voor welke lekkernij mag je wakker gemaakt worden? (en ja uiteraard blijven we het liefst gewoon allemaal slapen ;)...)
O dit is echt een erge vraag, want ik vind eten zo lekker. Nu moet ik kiezen omdat dit echt heel moeilijk is. Dropjes het liefste honing drop of zoute drop.



Je bent blogger, waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik schreef al heel lang, omdat ik veel meegemaakt had was dat voor mij één van de manieren die mij hielpen om te verwerken. In 2014 ben ik begonnen met wat stukjes te schrijven op mijn Facebook. Hierop kreeg ik feedback van mensen en heel veel reacties. In hetzelfde jaar ben ik als volwassene gedoopt en de nacht voordat ik gedoopt werd droomde ik en daarin werd mij gezegd dat ik zou gaan spreken en schrijven. Tijdens mijn doop kreeg ik de profetie mee dat ik moest gaan schrijven. Ik dacht: O dat doe ik al en ging daarmee door op mijn Facebook. Hierin merkte ik iets bijzonders, met alles wat ik meegemaakt had kon ik mensen helpen, inspireren en motiveren. Niet veel later kreeg ik via Facebook de reactie van Lineke, schrijfster op de blog: kostbaar en geliefd, of bloggen niet iets voor mij zou zijn. Daardoor ben ik echt gestart op een eigen blog.

Welke blog is van jou?
De blog: schrijfgelukjes.blogspot.nl

Heb je een eigen onderwerp en waarom koos je voor dat onderwerp?
In mijn blog heb ik verschillende onderwerpen opgenomen. Zo vind je er:         Bijbeltekst van de week. Dit zijn blogs waarin ik Bijbelstudies deel met een jaar thema. Voor 2018 is dit het thema vertrouwen. Iedere week leer ik een Bijbeltekst uit mijn hoofd, en die deel ik op mijn blog, ik journal erbij in mijn Bijbel en ik deel een blog met wat deze tekst mij heeft mogen leren.
·         Gezinsmomenten om de Bijbel. Wanneer wij als gezin met z’n zevenen samen zijn, dan gaan we met elkaar een gedeelte of tekst uit de Bijbel behandelen. Dit doen wij door middel van Bijbellezen, bidden, liedjes zingen en een werkje of toneelstuk. Hierdoor word het voor de kinderen uitgelegd. Op deze manier willen wij onze kinderen onderwijzen en mogen wij delen wie God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest voor ons is. Hiermee ben ik begonnen na mijn vraag: Hoe kan ik mijn geloof doorgeven? Hierop kreeg ik van Ilse de tip om hiermee te starten. Dit heeft al vele mooie momenten opgeleverd.
·         Inspirerende blogs waarin ik kwetsbaar deel over mijn leven. Het gebied waarin ik vooral wil inspireren is op het gebied van: Leven met God!

Wanneer ben je begonnen met bloggen?
12-02-2015

Hoeveel tijd in de week besteed je aan je blog?
Het wisselt een beetje maar ik schat zo ongeveer 6 uur per week.

Op welke plek blog je en waarom blog je daar?
Ik blog in de woonkamer achter de computer. Vaak op momenten dat ik even rust heb. Het gebeurd weleens dat ik mijn blog wel ergens anders heb geschreven op papier. Bijvoorbeeld lekker in het zonnetje op mijn plekje. Dat is in onze erker aan de voorkant. Een plek waar ik rustig zit, lekker naar het groen buiten kan kijken en is eigenlijk echt een beetje mijn plek van het huis geworden.

Wat is een onderwerp waar je graag over zou willen bloggen?
Alle onderwerpen waarover ik wil bloggen, gebruik ik ook. Niet altijd direct op het moment dat ik het binnen krijg, maar ik deel het uiteindelijk wel. Vaak ook op een moment dat het voelt alsof het zo moet zijn.

Welk onderwerp durf je niet over te bloggen en wat houdt je dan tegen?
Onderwerpen waarin ik iemand anders z’n kwetsbare verhaal deel. Ik kan heel goed kwetsbaar schrijven over mezelf. Maar ik wil ervoor waken om mensen op mijn blog aan de schandpaal te plaatsen. Ook wil ik niet dat mensen het idee krijgen dat alles wat ik met hen deel, of wat zij met mij delen, op mijn blog verschijnt.

Wie zou je als gastblogger nog eens willen uitnodigen op je blog?
Ik vind het lastig om hier expliciet namen te noemen. Want ik ken zoveel waardevolle bloggers. Hiermee wil ik niet, per ongeluk, 1 van hen over het hoofd zien. Ik kan wel een bepaalde groep bloggers omschrijven. Dan zou ik gastbloggers uitnodigen die ik ook kwetsbaar, inspirerend en motiverend schrijven.

Hoe ambitieus ben je als het op bloggen aankomt?
Ik ben een vrouw met veel zelf discipline. Dat zie ik ook terug in mijn blog. Wel heb ik hiermee om leren gaan. Mijn blog gaat niet boven mijn leven. Zolang het bloggen, en ook alles daaromheen, past in mijn leven, ben ik wel gedreven en gemotiveerd. Ik heb alleen geleerd dat het geen moeten is. Het is gave, een talent. Ik mag die inzetten en gebruiken, zodat deze ook kan ontwikkelen. Maar mijn talent hoeft niets iets te zijn waarover ik mijn nek breek. Dan gaat de kracht ervan alleen verloren. Er speelt veel in mijn leven, waardoor ik eigenlijk iedere dag kijkt naar wat die dag haalbaar is. Met mijn blog heb ik niet ambities in de zin van geld verdienen of zoveel mogelijk volgers ontvangen. Veel meer is het iets wat ik doe in gebed met God. Waarbij ik vraag, of Hij, wanneer Hij dat kan gebruiken, mijn blog wilt zegenen. En aan de juiste persoon wil laten lezen.

Waar ben je het meest trots op, op het vlak van bloggen?
Ik voel niet echt trots, wel kan ik een diepe blijdschap ervaren of echt geraakt zijn als ik reacties van mensen lees. Wanneer ik lees wat mijn schrijfsel met iemand heeft gedaan, of hoe het iemands leven heeft veranderd, dan kan ik daar diepe vreugde door ervaren. Dat maakt mij dankbaar en vaak ook stil.

Wel eens gênante reacties gehad of boze reacties en wat doet dat met jou?
Hier heb ik geen ervaring mee.

_________________________

Dank je Petrina voor je blog. Mooi om jouw verhaal te lezen. Wat fijn dat je zo aan de slag bent gegaan met "mijn" tip ooit! Succes met alles wat je doet!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten