30 maart 2018

Wat is er voor jou aan het kruis gespijkerd?


Vandaag is het Goede Vrijdag. Ik weet niet of jij gelovig bent of niet. Dat maakt voor mij niet uit. Je bent welkom om mee te lezen. Als je al wat langer mee leest zal je merken dat ik wel gelovig ben. Vandaag is een belangrijke dag voor ons christenen. Want op deze dag werd Jezus aan het kruis gespijkerd voor onze zonden. Met Pasen stond Hij op uit de dood. Daarom zijn deze dagen zo belangrijk voor ons. Mocht je ooit vragen hebben over het geloof of onze keuzes niet snappen... schroom niet om me te mailen!

Hij ging voor jou en mij aan het kruis...

Ik vind het fijn om me rond deze periode weer te verdiepen in het lijden en sterven van Jezus. Om het echt even diep door te laten dringen. Want wat een enorm offer was dat. Het maakte me stil en dankbaar. Maar daarnaast voel ik een enorme blijdschap in mijn hart opborrelen. Juist omdat Hij zei: Het is volbracht. Dat maakt dat ik in Christus rein voor God mag staan. Omdat Jezus later weer opgestaan is weet ik dat ik geen dood zal sterven... maar eeuwig mag leven. 

Stralen vanuit het kruis

Laatst hoorde ik een preek dat de lijdenstijd juist een blijde tijd zou moeten zijn. Ipv dat we ook zelf het lijden en zware gevoelens opzoeken. Of ik het daar 100% mee eens ben weet ik niet. Maar toch zette het mij aan het denken. Het is goed om Zijn lijden te herdenken, maar dat mogen we doen vanuit de wetenschap dat alles is volbracht. Als Goede Vrijdag en Pasen voor jou persoonlijk zijn gaan leven, dan zal je anders zijn. Dan moeten mensen aan je merken dat Jezus en Zijn offer voor jou belangrijk zijn. Dan ga je iets uitstralen. Blijdschap en dankbaarheid... Stralen vanuit het kruis.... 
...en nee daar is geen malletje voor. Dat je op X of Y manier moet stralen en iets te merken moet zijn. Bij een ieder is dat persoonlijk en laten we elkaar vooral geen "wetje" opleggen met hoe dat stralen eruit moet zien. 

Wat is er voor jou aan het kruis gespijkerd?

Durf je diep in je eigen hart en leven te kijken? Te zien waar het fout gaat? Wat er beter mag? Als je dat helder hebt...breng het dan bij Jezus. Want Hij hing voor jou aan het kruis. En jouw zonden zijn aan het kruis gespijkerd. Dus wat is er voor jou aan dat ruwhouten kruis gespijkerd? Ongeacht wat je ook gedaan hebt of zelfs nog zal doen. God's genade is zo groot.... 

Zijn goedentierheid is enorm. Goedentierenheid betekend goedheid die blijft groeien omdat God jou en mij niet loslaat. Dus als je twijfelt of je zonden wel vergeven zullen worden. Of je wel "goed genoeg" bent voor God. 

JA!!!

Want Zijn goedentierenheid blijft groeien en Hij ziet jou in Jezus als rein. Het enige wat jij hoeft te doen... is naar Hem toe te gaan!

1 opmerking:

  1. Stralen vanuit het kruis.... dat kan, omdat het verhaal daar niet ophoudt denk ik! Jezus leeft en omdat Hij leeft, leven wij!

    BeantwoordenVerwijderen