13 juni 2018

Vakantie voorpret is begonnen

Als jullie mijn blog al langer volgen dan weten jullie dat ik dol ben op vakantie. Als we naar de bergen op vakantie kunnen gaan dan is dat eigenlijk gewoon perfect. Vakantievoorpret vind ik dan ook heerlijk! Het begint stiekem al als we nog maar net thuis zijn als we de afgelopen vakantie bespreken en onze verlangens uit spreken voor het volgende jaar.... Daarna het zoeken en boeken... Weer een tijd later begint de voorpret van dingen kopen en apart leggen.... Dan komt het echte inpakken... gevolgd door de vakantie... napret hebben we ook altijd nog heel lang... 

Dus vakantie.. ja dat is erg belangrijk voor mij en daardoor door de jaren heen ook voor ons gezin. De eerste vakantievoorpret is al geweest en ik laat jullie graag zien wat ik we al gedaan hebben... Binnenkort zal ik jullie meer vertellen over onze vakantieplannen en hoe we ons voorbereiden. 

Als je naar de bergen wil zit je al snel in Oostenrijk en heb je dus een vignet nodig. Omdat we 2,5e week gaan hebben we er dus 2 nodig. Altijd leuk om ze te kopen . De datum van je vakantie wordt eruit geknipt en dat vind ik gewoon een leuk idee :)

Onvermijdelijk is om bij de ANWB dan gelijk de nieuwste ledenkaarten mee te nemen. Alles staat er op, van afsluitingen tot wanneer het zwarte zaterdag is. Ieder jaar gebruiken we deze naast onze eigen kaarten, juist voor de extra info die erop staat. Erg handig. Later gebruik ik ze om mee te knutselen in bijv m'n vakantie dagboek.



Waar ik superblij mee ben zijn deze skorts die ik kocht. Ik draag normaal nooit korte broeken, ik vind ze niet leuk en het staat me niet zo goed vind ik. Jurkjes en rokken ben ik dol op en draag ik dus ook volop. Maar ja in de bergen met rokjes en jurkjes is niet handig. Als je ergens omhoog klimt heb je inkijk, als je wil picknicken moet je altijd rekening houden met hoe je zit en of het charmant is om onder een rokje bergschoenen te dragen is de vraag. Tot ik deze skorts tegen kwam...een outdoorrokje van een lichtgewicht stof, stoere look en met een heel dun binnenbroekje erin genaaid. Echt briljant! Ik ben om :)... Dit is zo geschikt voor wandelen en echt vrouw zijn! Hoera





Voor de kinderen nemen we vaak wat kleinigheidjes mee. Zo kocht ik voor hun duikspeelgoed en een potje met mini King. Door de weken heen verzamel ik wat dingen en zijn zij helemaal gelukkig en wij uiteraard ook. 




In de rugtas hebben we altijd een kleine portemonnee. Die we hadden ging kapot en toen kwam ik deze tegen... Echt geweldig en helemaal vakantieproof. 


Bij onze voorpret hoort ook standaard een bezoekje aan een outdoorschop om te neuzen en te genieten van de outdoorsfeer. Altijd een uitje ook voor de jongens. Soms kopen we wat en soms gaan we alleen omdat het nou eenmaal erbij hoort. 



Ieder jaar heb ik kapotte lippen door de zon. Ik gebruik altijd iets van een lippenbalsem, maar dat helpt niet genoeg. In de winkel kwam ik labello met sun protect tegen. Daar zit een factor 30 in verwerkt. Ik hoop dat dit beter helpt. Thuis heb ik er nooit last van, ik vermoed dat het komt door de hoogte waar we dan zijn. 

Ook ben ik de lijstjes die we ieder jaar gebruiken om in te pakken aan het updaten en zijn we wat ontbrekende spulletjes aan het aanschaffen... Zo bestelde ik van de week dunne handschoenen in de maat xxl voor Hans. De mussen vielen van het dak met 30 graden en ik bestelde handschoenen ;). Maar ja hoog in de bergen is het geregeld koud en ligt er als we geluk hebben verse sneeuw en kunnen we sneeuwballen gooien. De kinderen en ik hebben altijd dunne handschoentjes bij ons. Hans niet en had vorig jaar zulke koude handen, dat we besloten ze afgelopen winter te kopen. Tja... dat zijn we dus vergeten, maar hoera voor de dechatlon, want die verkoopt midden in de zomer nog handschoenen. 

Tot zo ver even onze voorpret... 
wordt vervolgd..


2 opmerkingen:

  1. Echt voorpret.
    Wat een goed idee die skorts:)
    Leuk ook dat jullie samen de benodigdheden uit gaan zoeken.

    Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk blogje. Word ik blij van. Al ga ik niet op vakantie. Misschien ook eens iets verzinnen voor mezelf.

    Mijn vraag: hoe ga je om met je pijn tijdens de autorit. Wat doe je om het vol te houden?

    BeantwoordenVerwijderen