28 oktober 2012

Bleekselderij-salade

In mijn koelkast had ik nog wat bleekselderij liggen die ik over had van het spaghetti maken van afgelopen week. 
Daar moest nodig wat mee gedaan worden. Na nog een blik in mijn koelkast wist ik het, een bleekselderij-salade. Hier is het recept.




Bleekselderij-salade

2 stengels bleekselderij
1 bosuitje of een halve rode ui
handje gepelde walnoten
30 gram kaas
halve eetlepel mayonaise
halve eetlepel volle kwark (of griekse yoghurt, en anders 1 hele lepel mayonaise)
peper en zout

Snij de bleekselderij in kleine blokjes, het bosuitje in kleine ringetjes snijden.
Walnoten grof hakken en de kaas in kleine dobbelsteentjes snijden
Dit alles in een bakje doen en samen met de mayonaise. kwark, peper en zout goed doorroeren.
Heerlijk op een witte boterham, giant cracker of om zo op te eten

4 opmerkingen:

  1. Lekkere salade , gemakkelijk te maken . Dank je wel, ik heb er van genoten! Gr, geke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat een beetje citroensap (heb citroenen geperst en ingevroren) het geheel net wat lekkerder maakt. Staat morgen op het program, samen met krieltjes en kip uit de open.
    Groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien net wat frisser en zomerser. Dat is het leuke aan koken, je kan er altijd je eigen draai aan geven ;)

      Verwijderen