26 oktober 2012

Hoe gokken goed voor je kan zijn.

In mijn 1e berichtje schreef ik al dat ik in mei ben gaan lijnen, met ondertussen een resultaat wat ik niet had durven verwachten. Ik ben 17 kilo afgevallen. 

Heerlijk die balast ervan af en weten en voelen dat ik zoveel gezonder door het leven ga. Me niet meer hoeven te schamen, buik in te houden of vervelende opmerkingen te moeten trotseren. 

Veel mensen zeggen nu, zo zwaar was je toch helemaal niet? Nee dat klopt, maar toch had ik volgens het BMI een ongezond overgewicht. Ik was toen nog geen 30 en begon me af te vragen waar het zou gaan eindigen.... Ieder jaar een kilo of meer erbij? Pfff hoe zwaar had ik dan op mijn 40e of 50e geweest om over op mijn 60e maar niet na te denken.

Ik krijg vaak de vraag over hoe ik het gedaan heb en de complimenten hoe knap het wel niet is. Dat is het ook en ik ben er erg dankbaar voor, maar het was zo makkelijk.Mijn voorwaarden om te gaan lijnen waren lekker eten, geen honger hebben en geen stress rondom maaltijden en eetmomenten. Aangemoedigd door er. Goede vriendin ben ik toen eerst heel voorzichtig de GOKmethode gaan proberen. Ook al hield ik me niet aan het hele dieet, ik viel al gelijk af! Toen me er nog meer in gaan verdiepen en ik viel toen een kilo per week af. 



In dit dieet vermijd je zoveel mogelijk koolhydraten. 2 keer per dag mag een maaltijd 5 gram koolhydraten en 1 keer per dag 50 gram koolhydraten. Als je op koolhydraten gaat zoeken schrik je, want het zit overal in. Maar laat je niet ontmoedigen, je kan nog genoeg eten. Als ik t kan, kunnen jullie het ook.

Nu ik op gewicht ben, is de uitdaging daar om een balans te vinden. Tussen afvallen, aankomen en opgewicht blijven. Voor mij werkt het het beste om door de weeks te lijnen en in het weekend kan ik het geliefde broodje, gebakje of warme choco nemen! Zo word het steeds meer een feest in het weekend!

Wat eet ik door de week? Hieronder krijg je misschien een idee ervan.

Ontbijt: Griekse yoghurt of volle kwark met rauwe noten of een eigengemaakte Muesli
Lunch: Cracker met eiersalade/filet/kaas met tomaat, of een gebakken ei, of een kom eigengemaakte soep (recept volgt), of een groene salade.
Diner: quiche (recept volgt), salade, prakje met heel weinig aardappelen, pasta met weinig pasta. Als toetje eten we hier altijd fruit. ('S avonds eet ik wat meer koolhydraten omdat dit in het dieet past)
Tussendoor: handje rauwe noten, blokje kaas, cervelaatworstje, gekookt eitje
Drinken: heel veel water en thee

Nog meer informatie of tips nodig? Mail me!


Handige sites

http://www.koolhydratentabel.nl/
http://gezondlevenvanjacoline.blogspot.nl/
http://www.gripopkoolhydraten.nl/




3 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse,

    Via Marjolein dr blog ben ik op jouw blog gekomen. Leuke blog hoor!
    Nu heb ik een vraagje over het GOKken.
    Is daareven website van waar het allemaal uitgelegd staat of waarden dieet oid op staat?

    Ikhoor graag van je!

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam
      Welkom en leuk dat je even komt kijken!
      Er is zeker een website van, alleen is die redelijk afgeschermd, er zijn ook boeken van te koop.Deze kon ik toen lenen van een vriendin. Mss kan je ze ook van iemand lenen of zijn ze te krijgen op marktplaats.
      Succes ermee!

      Verwijderen
  2. hoi Ilse
    Heb jij het dieet gedaan volgens het boek van Yvonne Lemmers?
    Ik heb al vaak geprobeerd af te vallen, nu wil ik dit ook eens gaan proberen. Heb jij het zelf gedaan?
    groetjes danielle

    BeantwoordenVerwijderen