6 november 2012

Herfstig chocoladepotje



Soms kom je recepten tegen waarvan je weet dat het ernstig lekker zal zijn en je het waarschijnlijk beter niet kan maken. Dit zijn dus van die momenten dat mijn gevoel het wint van mijn gezonde verstand...

Dit recept kwam ik tegen op een receptkaartje van de Plus en wist gelijk dat ik het zou gaan maken. Heerlijk als toetje op herfstdagen zoals vandaag!


De bereiding is redelijk simpel en de smaak.... Mmmmmmjammmie..


Maak en proef het zelf maar,


Herfstig chocoladepotje

4 personen

125 gram pure chocolade

100 gram roomboter
3 eieren
50 gram suiker
60 gram bloem
Halve theelepel speculaaskruiden
Poedersuiker
Extra nodig, 4 ovenvaste schaaltje

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Vet de schaaltjes in met boter en bestuif ze met bloem
Smelt de boter en de chocolade in een glazen schaaltje in de magnetron op 400 watt ongeveer 2 tot 3 minuten. Laat dit chocolademengsel iets afkoelen
Klop ondertussen de eieren met de suiker schuimig. 
Spatel voorzichtig de gezeefde bloem en speculaaskruiden erdoor heen.
Giet het chocolademengsel erbij en spatel dit er ook voorzichtig doorheen.
Schep/giet het beslag in de schaaltjes.
Schuif ze in het midden van de oven en bak ze 15 minuten.
De buitenkant is krokant/stevig en de binnenkant is zacht.
Laat ze een beetje afkoelen en bestrooi ze met poedersuiker

Pas op dat je je vingers er niet bij op eet ;)





Past dit binnen een GOKdieet? Nee helaas niet, maar soms heeeeeeel soms moet het kunnen toch? Ik vind in ieder geval van wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten