15 januari 2014

Broodje knakworst, maar dan anders

De kids hadden geluk.
Ik had plek in mijn vriezer nodig en kwam o.a. nog een restje hartig bladerdeeg

In de vakantie en soms op woensdag eten we een broodje knakworst.
Ik weet het, er zitten genoeg E-nummers in, maar het blijven kinderen en ze vinden het zo lekker.
Daarom reserveren we zulke dingen voor speciale momenten en geeft het hen dat extra feestgevoel. Daar doe ik het voor...

Nu maakte ik er iets anders van, heel simpel, maar je had hun gezichtjes moeten zien :)

Recept Knakworst in een jasje
2 kinderen

2 plakken hartig bladerdeeg (normaal kan evt ook)
1 blikje knakworstjes
beetje curry

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien.
De knakworstjes laat je even goed uitlekken in een vergiet en droog je af met een keukenpapiertje.
Rol het bladerdeeg iets breder en langer uit met een deegroller.
Snijd ze in de lengte doormidden.


Leg op een halve plak bladerdeeg, 2 knakworstjes.



Verpak ze in het bladerdeeg, dit hoeft niet netjes en niet dicht.



In de opening van het bladerdeeg deed ik wat curry.


Leg ze op een ovenschaaltje en bak ze in 15-20 minuten goudbruin.
Wel even goed af laten koelen, want ze zijn gigantisch heet en de jongens wilde hier gelijk aanvallen.


Smakelijk!!


4 opmerkingen:

  1. Ach soms moet kunnentoch ;)
    Wil ook dat de jongens me herinneren als een mama die niet gelijk in de stress schiet bij koolhydraten en e nummers, maar ook kan genieten als het wel een keer op ons bord ligt ;) En morgen gewoon weer gezond ;)
    Die boeven... ohhh wat erg, kan er erg boos om worden. Terwijl ik ook besef dat de consument er ook zelf om gevraagd hebben doordat vrouwen gingen werken. Dus minder tijd hadden en graag wilde dat er makkelijk eten was... enz...enz..
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ilse,

    Wat is dit lekker.
    Heb het vanmiddag gemaakt, en ook hier valt het in de smaak.
    Bedankt voor je recept.

    Groetjes
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen