4 maart 2014

Just at home....

Home...
Maison...
Casa...

Oftwel thuis...
Door de jaren heen oei wat klinkt dat oud
heb ik gemerkt dat ik graag thuis ben...
Ben graag in de rust van ons eigen huis en gezin...
genieten van alles wat ons huis een thuis maakt..
Natuurlijk gaan we er ook graag op uit, maar dan wel als gezin!

Onze jongens zijn erg verschillend, de ene zegt na school: Gaan we lekker naar huis?
de andere roept gelijk: Waar gaan we thee drinken?

Dillema....gelukkig geniet die andere ook van thuis zijn ;)
zeker omdat het thuis vaak een feestje is... 
kijk maar eens mee op een zomaar middag bij ons thuis...



de jongens zijn allebei dol op luisterboeken en blijkbaar toe aan wat mooier weer ;)







we zijn gezegend met kinderen die dol zijn op thee en dus drinken we vaak lekkere thee...


met uiteraard wat lekers, deze heerlijke koeken komen bij de Lidl vandaan en zijn echt heel erg lekker en er zit weinig rotzooi in, het is zelfs extra pure chocolade....

Thomas is dol op zijn nieuw geleende boek, een enorm groot zoekboek, met kleine opdrachtjes onderin....


Ik kocht rundvlees in de aanbieding en die zette ik lekker op en zo vulde het hele huis zich met een heerlijk ouderwetse geur....mmmm draadjesvlees... ik kruid het, braad het aan, blus het af met rode wijn en vul aan met water en voeg bouillonpoeder toe, dan gaat er ook nog een halve plak ontbijtkoek bij, laurier en vaak ook nog champignons, uien en tomaten.... mmm en lekker een paar uur stoven...


Ook werden we nog verrast... om het hoekje van ons keukenraam gluurde de zon en verwarmde de keuken en daardoor ook de huiskamer....
dat is net een kadootje...



Nou wil ik jullie niet een verkeerde indruk geven.. dat het hier altijd perfect is...
want ooo dat is het echt niet!
We kunnen gigantisch genieten van onze 2 lieve mannen, maar soms zijn er ook momenten die niet leuk zijn, dat we boos zijn, heel boos, verdrietig... 
op hen op onszelf...
 dat het niet loopt zoals het hoort.... 
en nu bedenk ik me... 
ik schrijf hierboven soms....
misschien moet dat wel vaak zijn...
of geregeld...
Iedere dag zit er wel een kind even af te koelen op de trap...
Iedere dag baal ik wel van een reactie van mezelf...

Is dat erg? 
Ik vind van niet... dat is opvoeden... 
we willen onze kinderen grenzen leren, die grenzen zoeken ze op...
maar ook zijn we soms gewoon moe...
soms is iedereen moe...

Omdat die vervelende en niet leuke momenten bestaan...
koesteren we die leuke en fijne momenten...
en we zijn dankbaar dat de goede momenten altijd overheersen bij ons
We vergeven en gaan weer verder!

We genieten iedere dag weer van ons gezin en ons thuis....

3 opmerkingen: