7 oktober 2014

No Waste: Rode Peper Olie

Rode pepers gebruik ik nog wel eens in de keuken... zeker nu we ze vers van eigen tuin hebben. Maar vaak hebben we er ook teveel aan... Of een recept schrijft een halve voor. 

Omdat ik diverse recepten maakte om onze eigen pepers te verwerken, sneed ik heel wat steeltjes af van de pepers. Daarmee snijd je ook altijd een stukje peper af... Nou zag ik op Facebook een foto van vriendin M. foto's voorbij komen van die topjes in een fles met olie... 


Aha... dat kan ik ook...
Dus bij deze... als je je pepers verwerkt, stop de restjes of de topjes in een schone pot, schenk daaroverheen olijfolie.
Laat dit alles 6 weken trekken en schud het geregeld even om.
Heb je niet gelijk heel veel restjes peper, geen nood, je kan er steeds weer een restje bij doen. De tijd dat het moet trekken is dan wel iets langer...


Deze olie kan je gebruiken om pittige gerechten op smaak te brengen of er
een stuk vlees in te bakken... Doe het in een mooi flesje en geef het kado!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten