30 mei 2015

36 potjes soep wecken...

Ik kreeg klachten... Die krijg ik niet zo vaak...
maar nu wel en terecht...
Hans neemt graag soep mee naar zijn werk, maar 
we hadden alleen nog maar erwten en bruine bonen soep...
tja en het is al een tijdje heerlijk weer en dan krijg je uiteraard trek in ander soort soepen ;)....


Een tijdje geleden waren de tomaten flink in de aanbieding, dus mocht er ruim 6 kilo mee naar huis.
Uien en knoflook bakken..



Tomaten, laurier, peper en zout erbij..



Avondje pruttelen... en door de roerzeef...


Weer aan de kook brengen en lekker veel soepgroenten en kruiden erbij....


In potjes en richting de de ketel...



40 minuten op 90 graden in de ketel en we zijn 22 potjes tomatensoep verder :)


Ik had nog aardig wat soepgroente over (ja die kocht ik gesneden met 30% korting bij de Lidl... veel makkelijker en niet duur) en besloot daar en simpele groente soep van te maken. Ik nam weer wat knoflook, deze keer snipperde ik deze heel fijn, de bakte ik even in wat olie, soepgroente erbij. Water erbij, bouillonblokjes en flink kruiden erbij. Dat lekker laten pruttelen en proeven... nog wat toevoegen van het een en het ander.... en ook klaar was de volgende pan soep...


Ook deze in potten en ze mochten de 2e ronde in ketel mee...
(ook 40 minuten op 90 graden)
het resultaat....
22 potten tomatensoep en 14 potten groentesoep


Overal stickertjes erop...gelukkig vinden de jongens het erg leuk om te helpen plakken...en zo mochten de zomersoepen gebroederlijk naast de wintersoepen staan...


en zo makkelijk is brood "smeren" dan.....
bammetjes in een bakje, 
potje soep erbij...
stukje fruit en 
een happy lief... :)


2 opmerkingen: