26 mei 2015

Gezichts-scrub met munt en honing

Mijn potjes met eigen gemaakte scrub waren al een tijdje op en de oude verpakkingen uit de winkel ondertussen ook. Ik bedacht me dat ik nodig nieuwe moest gaan kopen... Ohhh wat kopen? Nee natuurlijk niet... hahahaha ik was gewoon even vergeten dat ik natuurlijk ook gewoon zelf kan maken. Ik maakte een body en gezichtsscrub. Vandaag het recept van de gezichtsscrub. 

Graag wilde ik gebruik maken van de verse kruiden die ik in de tuin heb staan. Ik bedacht zo dat het zout of de suiker het ook zou conserveren en dus zou beschermen tegen bederf. Nou dat klopt :)
Het blijft zeker een maand goed en ik maak gewoon niet al te veel per keer.


Recept Gezichts-srub met munt en honing
1 potje

100 gram fijn zout
2 takjes munt
10 gram honing
35 gram olie naar keuze (ik nam half walnootolie en half olijfolie)


Snijd de munt zo fijn mogelijk.
Doe alle ingrediënten in een schaal en roer het goed door.
Schep het over in een leuk potje en je bent klaar voor de douch ;)...


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk om je eigen kruiden te kunnen verwerken in deze scrub! Ik hou niet van scrubben anders had ik het vast gemaakt. Ik maak water met munt of thee van onze plant in de tuin. Heerlijk. En je kunt er gerust van plukken want het woekert maar door! Fijne dag. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee joh houd je daar niet van??? Oh heerlijk, doe het echt geregeld... hihi deur op slot... en tijd voor mezelf :).
      ook ik maak vaak water of thee met munt. Vorig jaar heb ik het ook gedroogd, zo kon ik in de winter ook nog munt thee drinken. oh en extact heb ik er laatst ook van gemaakt... hahahah en nog heb ik veel..

      Verwijderen
  2. Erg leuk recept! Ik verwacht dat de scrub nog veel langer goed is. Honing werkt anti-bacterieel :-)
    Ik heb de link gedeeld op de facebook pagina: gezond en creatief met bijenproducten.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Anita, maar verder niet over nagedacht qua houdbaarheid... wel omdat het zo lekker is en gezond voor je huidje ;).... enne bedankt voor het delen!

      Verwijderen