15 oktober 2015

Limoen Merengue Taart

Al vonden alle andere dames op de verjaardag de chocolade truffeltaart het lekkerst...
dit was mijn favoriet... maar ja ik hou dan ook niet zo van zoet... hou wel van een zuurtje...

 

Deze taart komt van het blog van Uit Pauline's Keuken,
ik ga het recept niet delen met jullie, want ik heb hem gemaakt zoals ze beschreef.
Wel heb ik voor jullie wat actie foto's en uiteraard een link naar het orginele recept!


Het is een taart met een koekjesbodem en daar ben ik dol op. Dat krokante onderop ...mmmmm
Pauline gebruikt daar kokoskaakjes voor.. een supervondst, want het is een supercombi!


Daarbovenop komt een heerlijke vulling van limoen, eieren en gecondenseerde melk....


Als topping gebruikt ze Italiaans schuim....
Nou mij niet gezien dacht ik toen ik het recept las, veel te eng om zulk schuim te maken...
maar de taart leek me zo lekker dat ik het ging proberen...en weet je..
laat je niet afschrikken,  want het is erg simpel, gewoon de aanwijzingen volgen en het komt helemaal goed!

Wel handig als je een thermometer hebt, ik gebruik die van IKEA.



Het schuim gaat over op de taart... en nee niet netjes... 
mag gewoon een beetje slorig... 
Wees niet bang, het stort niet in :)...



En dan misschien wel het leukste....
Dan mag je het schuim bewerken met een brander :)



En dan hou je een plaatje over...




Oh nou zou ik bijna de link vergeten...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten