24 maart 2016

Wrap pizza met kipfilet, spinazie en olijven

Zondagavond eten Hans en ik altijd samen... Op het gemak met een wijntje erbij... Echt iets plannen doe ik daar vaak niet voor. Maak vaak iets klaar waar ik trek in had... Deze zondag had ik trek in "iets"... Ken je dat.... dat niet weet wat dat "iets" is... 

Na een rondje in onze schuur en voorraadkast... Wist ik het... ik had trek in pizza... Maar om nou om 7 uur nog een pizzadeeg te gaan maken, dat is wel erg laat. In de kast had ik wel volkoren wraps gevonden...En ineens herinnerde me ik dat op Instagram wel eens foto's gezien van wrap pizza's. Dat kon ik gelijk eens proberen en ik had mijn felbegeerde pizza... en hij stond ook nog eens heel snel op tafel!


Manlief twijfelde nog even .... maar vooruit ik experimenteer wel wat vaker in de keuken en hij leeft nog steeds :)... Samen waren we eigenlijk verbaasd... want zo makkelijk en grootst effect! De ingrediënten die ik opgeef kan je natuurlijk wijzigen in je eigen voorkeuren. Want met pizza's kan je eindeloos variëren... Wat kan je er allemaal op doen?

  • Vlees: kipfilet (vleeswaren), gerookte kip, gebakken kipfilet, ham (vleeswaren), geruld gehakt, gebakken shoarma, spekreepjes, salami (vleeswaren)
  • Vis: zalm, tonijn, witvis, garnalen, inktvis
  • Groente: uien rood en wit, champignons, spinazie, rucola, paprika, mais, broccoli, prei, courgette, aubergine, olijven, tomaten
  • Kaas:jonge kaas, oude kaas, Parmezaanse kaas, mozzarella, blauwe schimmel kaas, brie
  • Fruit: ananas, perzik
  • Saus: tomatensaus, knoflooksaus, crème fraiche


Recept Wrap pizza kipfilet, spinazie en olijven

1 pak (volkoren) wraps
blikje tomatenpuree
Italiaanse kruiden
kipfilet (vleeswaren)
handje spinazie
1 kleine rode ui
olijven
kaas

Verwarm de oven voor op 220 graden.
Besmeer de wraps met een dun laagje tomatenpuree en strooi er een beetje kruiden overheen. 


Snijd de kipfilet in blokjes en verdeel deze ook over de pizza's.
Snipper het uitje en verdeel deze ook over de pizza's.
Daarna kan de spinazie eroverheen.
En als laatste verdeel je er ruim kaas en olijven overheen.
Bak de wrap pizza in 5-10 minuten goudbruin met gesmolten kaas.
Eet ze wel direct op, omdat de bodem dus is koelt hij wat sneller af.






3 opmerkingen:

  1. klinkt goed. hmmm ga ik ook eens doen!!
    Groetjes, marieke WD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook al regelmatig voorbij zien komen maar het is er nog niet van gekomen om het ook daadwerkelijk te maken. Meestal is het gewoon de standaardwrap met kipfilet, sla e.d.
    Zijn de kinderen dan niet thuis? Ik lees het wel eens vaker dat de ouders samen eten, maar voordat de kinderen hier op bed liggen is het al bijna half acht en om dan nog te eten terwijl ik om half tien ook al op bed ga. Lijkt mij ook niet echt handig.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt we eten inderdaad vaak op zondag samen en dat is vaak rond half 8 dat we dan eten,... Wij liggen wat later op bed ;)
      Groetjes Ilse

      Verwijderen