9 mei 2016

Mexican Night met kids....

Mexicaans...
Daar zijn onze jongens niet dol op.. te pittig... allemaal smaken die ze niet echt waarderen... en het ziet er niet uit zoals ze gewend zijn. Dat maakte dat Mexicaans eten bij ons langzaam van het menu verdween. Toen ik de box van Santa Maria binnenkreeg kreeg ik er weer helemaal zin in.. maar hoe doen we dat met de kinderen... 


Ik verzon een andere manier van taco's eten... Zelf aan tafel vullen, ipv van gevuld op hun bord parkeren... We hebben even getwijfeld of we de krant zouden bellen, want zelfs ons meest kritische etertje (wat eigenlijk best wel mee valt) zat te smullen en vroeg gaan we dit snel weer doen... Dus voor alle papa's en mama's, die bovenstaand verhaal herkennen... er is nog hoop :). Ik wist niet zeker of de kinderen taco's zouden lusten/zouden willen eten en had voor de zekerheid ook nog een beetje pasta gekookt, zodat ze evt alleen wat pasta met groente zouden kunnen eten... Maar die pan bleef onaangeroerd. 

Recept Mexican Night...

500 gram gehakt
1 stronk broccoli
tomaten
sla
halve paprika
ui 
1/2 bakje champignons
stukje courgette
lente uitje
tortilla chips
blikje mais
blikje rode kidney bonen
taco seasoning mix van Santa Maria
wrap salsa saus van Santa Maria (deze aten de kinderen niet, vonden ze te pittig)
mini taco tubs van Santa Maria (deze zijn trouwens echt zo veel makkelijker te vullen en te eten, dan hun grote broer)


Ik nam een grote schaal en daarop gingen de kleine taco tubs, die ik even in een oven van 125 graden 10 minuten bakte, daarbij een deel van de chips en een bakje sla.


Terwijl de tubs in de oven stonden, kookte ik de broccoli kort, sneed de tomaatjes in kleine blokjes en verwarmde de bonen en mais in de magnetron.
Het gehakt rulde ik met de kruiden en voegde 25 ml water toe.
De verschillende soorten groente sneed ik in reepjes en bakte ik in wat olie.
Alles verdeelde ik over veel verschillende schaaltjes en bakjes... en aanvallen maar...


....buen apetito...




~de producten van Santa Maria werden gesponsord in samenwerking met Francesca Kookt~

1 opmerking:

  1. Ik mis nog de soure cream en de geraspte kaas... Bij mij is het altijd: gehakt of bonen, tacosaus, ijsbergsla, flinke klodder soure cream en geraspte kaas. Superlekker.

    BeantwoordenVerwijderen