1 september 2016

Gegratineerde roerbak uit de oven


Voor de vakantie kreeg ik een foodybox vol met lekkere producten die ik al blogger mocht testen. Oa zat daar een nieuw soort kaas van Maaslander in. De nieuwste soorten genaamd Kruid&Pit... Dat leek me wel wat. Heerlijk om zo te snoepen, maar ook erg leuk om mee te koken en nieuwe dingen mee te proberen. Voor dit recept gebruikte ik de variant met chili, dragon en lijnzaad. Lekker pittig en door het lijnzaad een bite in de kaas. 

Recept Gegratineerde roerbak uit de oven
2 personen

1 aubergine
1 flinke courgette
2 uien
bakje champignons
maaslander plakken kaas met chili,dragon en lijnzaad

Snijd de aubergine doormidden en in plakken. 
Leg de plakjes in een vergiet naast elkaar, bestrooi ze met zou, leg er een laag keukenrol op en herhaal deze lagen tot de aubergine op is.
Zet er wat zwaars op en laat ze een half uur zo staan. 
Spoel daarna het zout eraf en dep de plakjes droog.
Snijd ondertussen de courgette in plakjes, de uien in grove repen en de champignons in kwarten.
Verhit wat olie in een koekenpan.
Bak eerst de uien aan, voeg dan de champignons toe, daarna de aubergine en als laatste de courgette's. 


Roerbak alles tot de groentes gaar zijn. 
Verwarm ondertussen de gril in de oven voor. 
Verdeel de geroerbakte groentes in een ovenschaal en dek ze royaal toe met de kaas. 



Zet de ovenschaal in de oven voor ongeveer 5-10 minuten tot het mooi goudbruin gegratineerd is. 



De groentes heb ik verder niet gekruid, omdat de kruiden in de kaas al genoeg smaak geven aan de schotel. Erg lekker met een groene salade en wat gekookte pasta voor een complete maaltijd. 


~de kaas van Maaslander in dit recept werd gesponsord door Kroon op het Werk en is ook nog te krijgen in de smaken Rozemarijn&Pompoenpit en Rucola&Fenegriek~

1 opmerking:

  1. Je gerecht lijkt me heerlijk, maar die soorten kaas ga ik ook eens proberen hoor.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen