19 oktober 2016

Kindertraktatie : Bier :)

Ja je leest het goed ... Bier als kindertraktatie :)
Elke keer als Thomas grinnikend vertelde dat hij bier ging trakteren, gingen de wenkbrauwen omhoog en werd er met een schuin oog naar mij gekeken.. Waarop ik bevestigend knikte... Je snap natuurlijk wel dat we geen echt bier hebben getrakteerd.. Maar het leek er genoeg op om het zo te noemen...


Het is heel simpel te maken en kost niet zo heel veel tijd. Thomas trakteerde dit voor zijn 9e verjaardag en werd erg goed ontvangen in zijn klas. 

Om zelf deze traktatie te maken heb je nodig:
- popcorn
- kaasflippies (kaaschips)
- plastic bierbekertjes
- plastizakjes of huishoudfolie


Tot de rand in het bierglas vul je het glas met de kaasflippies. 
Daarboven vul je hem af met popcorn. 
Laat hem in een zakje zakken en doe er een lintje omheen. 
Mijn plan was om logo's van Heineken te printen en op de glazen te plakken, door tijdgebrek lukte dat niet meer. Dus heb jij meer tijd....
Alle biertjes gingen in een grote mand en konden mee naar school. 


Bij ons op school is niet normaal om alle meesters en juffen te trakteren. We trakteren alleen de eigen juffen of meesters. Voor de juf maakte ik wat simpels en lekkers. Een donut in een plastic zakje, stukje touw eraan en aan dat touw een zakje thee... 


Ik ben altijd blij als ik iets leuks heb kunnen maken, wat iedereen in de klas lust en ook nog eens goed gekeurd is door de jongens. Binnenkort kan je een blogje over Matthijs traktatie verwachten. 

1 opmerking:

  1. Wat een leuk traktatie-idee! Is altijd lastig om iets te verzinnen wat niet (al te) ongezond is en ook nog in de smaak valt bij de klas.

    BeantwoordenVerwijderen