30 oktober 2017

Pompoen eitwitshake

Pompoen is reuze gezond en bevat veel goede vezeltjes die je darmen erg fijn vinden. Tijd om hier dus genoeg van te eten in deze periode, als pompoen volop te verkrijgen is.

Dit keer maakte ik een shake ervan. Ik werk op het moment rond lunchtijd en heb vaak erg trek als ik thuis kom. Voor vertrek is het nog te vroeg. Een eiwitshake maakt dat ik lang verzadigd ben en niet knorrend thuis kom. Ook heerlijk om als after-workout drink te nemen!


Recept Pompoen eiwitshake

175 ml yoghurt
175 ml water
125 gram pompoenpuree
1 eetlepel lijnzaad
1/2 eetlepel eiwitpoeder
snuf kaneel

Doe alle ingrediënten in een blender en maal alles fijn tot een romige drinkbare massa. 
Heb je geen pompoenpuree, kook de pompoen gaar en schep dit ook in de blender. 
Pompoenpuree kan je goed invriezen in veel recepten gebruiken.
Ik gebruikte een restje van een pompoen die ik verwerkte in een ander recept. 


Omdat pompoen maar weinig koolhydraten bevat is dit een mooi koolhydraatarm receptje geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten