22 november 2017

Lunchbox voor stoere jongens (en meisjes :)..)

Onze jongens eten altijd op school. Ideaal voor werkende mama's en wat meer rust in huis. En toch kan het in mijn moederhart soms vervelend voelen! Want ik had me ooit voorgesteld een tafel vol te hebben met kinderen en gezellig te lunchen met de kinderen. 

Gelukkig kan je ook een feestje van de brooddoos maken en ik dacht ik deel weer eens wat inspiratie met jullie! Ons brood bak ik sinds een paar weken weer zelf, 3 mannen die weer blij zijn :).. want lekkerder en vult beter. De jongens eten van "winkelboterhammen" er 4 en van mijn eigen volkoren boterhammen eten ze d'r 2. Even als voorbeeldje ;). Dus lijkt misschien weinig hun brooddozen, maar is echt genoeg voor ze. 

Over het algemeen krijgen ze er eentje met zoetigheid en de andere met iets hartigs. Maar er gaat ook altijd andere lekkere dingen mee. Laatst mochten we van De Blije Boterham de romige kokospasta testen... dat was een grote hit! En is een graag gezien smeersel voor de mannen. Maar honing, pindakaas en appelstroop komen vaker voorbij als gezonde tegenhanger.



Stuk komkommer en nootjes zijn altijd een succes. Deze ideale brooddozen komen bij de Ikea vandaan. 


Een mini toetje met een lepeltje gaat ook heel vaak extra in de lunchbox mee!  En een briefje wordt altijd gewaardeerd, zeker als je dan kan aftellen naar iets leuks. 


Feestlunchbox noemen de jongens de bovenstaande box... En geef ze eens ongelijk. Snee rozijnenbrood wat over is van het weekend, mini toetje, boterham en 2 gehaktballetjes :).  Oh en jullie hoeven geen medelijden te hebben met papa hoor, want die krijgt gewoon een grote variant van de box mee :). 

Ook gaan er geregeld restjes mee met de jongens... restje pannenkoek, pancakes of stukje vlees. Gekookt ei wordt ook altijd gewaardeerd. De oudste neemt ook geregeld soep of een andere warme maaltijd mee. 

~de kokospasta werd gesponsord door De Blije Boterham en Kroon op het Werk~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten