30 mei 2018

Goodbye Mei



Mei is echt voorbij gevlogen, een maand vol met nieuwe dingen, leuke en vooral ook veel lekkere dingen. Uiteraard gebeuren er bij ons ook dingen die niet leuk zijn, maar ik kies ervoor om die niet allemaal breed uit te meten. Want ik deel nou eenmaal liever de leuke en gezellige dingen ipv de verdrietige en vervelende dingen. Dus mocht je onze maand nou bekijken in zo'n samenvatting... weet dat er heel wat meer gebeurd dan ik alleen maar laat zien... Er zijn tranen, zorgen en pijn... maar vandaag deel ik met liefde de leuke dingen van mei. 


De kledingwissel moest nodig gebeuren en in de meivakantie maakte we daar werk van. Van lieve vrienden krijgen wij altijd een flinke hoeveelheid kleren die makkelijk nog een keertje mee kunnen. Dit jaar hoefde we zelfs helemaal niks bij te kopen. Super zeg! Oudste blij met kleren van tante... jongste blij met al die coole shirts uit de kast van z'n grote broer...papa en mama blij, want zo sparen we geld uit :)


Kleine jongens worden groot en hebben geregeld onze laptops nodig voor spreekbeurten, werkstukken of het invullen van uitslagen voor prijsvragen.


Ons favo spel wordt iedere zondagavond gespeeld. Ticket to ride is dat, we zijn er dol op. Is altijd anders en we genieten er echt van. 


Mooie zomerse dagen zijn er ook om bloemen te plukken langs de kanten van de weg. Grote vaas op de tuintafel, dat geeft mij zo'n heerlijk buitenleven gevoel!


Muntthee, tijdschriften, stoel in de zon... mij hoor je niet meer. Van alle seizoenen hou ik zo super veel. Maar de zon maakt me altijd blij... helemaal als ik van de warmte kan genieten.


De BBQ ging geregeld aan, wat heerlijk om daar dan een flinke fruitsalade bij te maken en zo de nodige vitamines binnen te krijgen.



We gingen als gezin naar het scheepvaartmuseum in Amsterdam. Wat een geweldig museum! Binnenkort hoop ik er een blog over te schrijven, met wat meer info en foto's. We hebben er genoten en vielen met ons neus in de boter, want we konden met een stoomschip meevaren op Het IJ.... Erg leuk om zo Amsterdam eens van een andere kant te zien. 


Bij de Action kocht ik wat nieuwe knutselspullen om mee in mijn bijbel te werken. Altijd leuke prijsjes daar, daar is uiteraard ook de kwaliteit naar, maar voor sommige dingen is dat geen enkel probleem. 


In een wat koudere week bakte ik samen met de jongste deze heerlijke kruidcake met appel en rozijntjes. Recept? Heel simpel, ik maakte hem van een kant en klaar pak ;). Moet op zijn tijd ook gewoon eens kunnen. 


Nu ik wat meer werk, probeer ik bewust de woensdagmiddag voor de kinderen te blokken. De middag dat we wat leuks gaan doen, samen wandelen, fietsen, bakken of zoals hier uitgebreid naar de bieb gaan. Ik kruip in een heerlijke stoel met een tof tijdschrift en de mannen zoeken hun boeken en duiken daarna een duckie in. 


Bananen zijn de jongens niet dol op, maar lusten ze wel. Ze hebben liever appel, kiwi of ander fruit mee naar school. Om de banaan wat aantrekkelijker te maken pimp ik ze vaak door er wat geks mee te doen. Teken er wat poppetjes op of een tekst of in dit geval hun namen. 


Voor het eerst sinds hele lange tijd maakte ik weer eens zelf stokbroden. Ze zijn echt super goed gelukt en zo lekker. Uiteraard moest dat wel geproefd worden en zo snoepte ik heerlijk een stokbroodje met oude kaas.


De jongens gingen met Pinksteren 3 dagen en 3 nachten op kamp. Best een hele onderneming om met 100 kinderen van de kerk naar Belgie te gaan. Gelukkig gaat er de meest geweldige leiding mee en hebben ze het er super naar hun zin. 



Terwijl de mannetjes heerlijk aan het genieten waren, deden wij dat ook. We namen het er van, want hoe luxe is dat ...een compleet weekend kindloos. Samen gingen we naar Den Bosch, daar mochten de Bossche bollen niet ontbreken, maar we wandelde heerlijk door de stad, genoten van de markt en winkelde wat en schoven een paar keer aan een terrasje. 


Op 1e Pinksterdag was er een spontane samenzang in ons dorp, wat bijzonder om met zoveel verschillende soorten mensen uit verschillende soorten kerken zo samen een uurtje te zingen. Heel spontaan ontstaan door een whatsapp berichtje wat diverse kerken doorging. De rest van de dag deden we niet meer dan lezen in de zon en genieten van de warmte. Ook moest ik echt bij komen van een dag in de stad, dat is het prijskaartje wat voor mij aan dagjes uit hangt, maar dat zijn ze meer dan waard!


Maandag was het tijd voor wat beweging in de natuur. We reden naar het bos en wandelde een uurtje. Fijn om eens ergens anders te wandelen dan in ons eigen park. 


Daarna moesten er 2 jochies opgepikt worden. Moe en wit haalde we ze op en kwam er een lading aan verhalen en was. Gelukkig wacht de wasmachine geduldig en genoten wij van hun verhalen. 


Ondertussen ben ik aan mijn 6e week bezig bij mijn nieuwe werkgever en wat heb ik het er goed. De baan zelf is best heel pittig en uitdagend, maar ik hou van een uitdaging en leer iedere dag bij. Gelukkig heb ik een inwerkperiode van 3 maanden, want die is echt wel nodig. Hier werd ik door mijn mannelijke collega's het magazijn ingejaagd om daar te helpen. Door daar mee te draaien en de producten die we verkopen letterlijk in mijn handen te hebben, doe ik veel productkennis op en dat werkt in ieders voordeel! Nu we een flinke tijd verder zijn merken we goed dat er rust begint te komen en dat we nieuwe ritmes en routines in het gezin ontwikkelen. 


Deze cottage cheese kreeg ik via een PR-bureau, maar we houden helemaal niet van cottage cheese... gelukkig kan je er ook lekkere andere dingen mee! Ik bakte er pancakes mee, dat recept kan je binnenkort online verwachten. 


Mijn moeder nodigde me uit om mee te gaan lunchen! Hoe gezellig is dat :). Ik at een lekkere salade met carpaccio en we kletsen bij. Belangrijk om zulke te doen als je een druk leventje hebt.


Verjaardagen op zonnige zaterdagen....betere zijn er eigenlijk niet. Een goede vriend van ons was jarig en vierde zijn verjaardag... Uiteraard in de tuin, onder grote doeken, lekkere taartjes, watertappen vol met citroen en munt, de kinderen spelend in het brandpad met veel water en wij met een lekker wijntje kletsen en genieten van een goede gesprek... om uiteindelijk af te sluiten met frietjes en 2 vermoeide kids op de achterbank.... 



Voor we naar de verjaardag toegingen zijn we heerlijk wezen wandelen. Onze vakantie komt dichterbij en er moesten nodig kinder-bergschoenen in gelopen worden en benen getraind worden voor de bergen. In Veenendaal waar de verjaardag was hebben ze genoeg bos met wat leuke heuvels om die nieuwe schoenen eens op los te laten ;). Dus ergens achter me zie je hoe de mannen "de berg" beklimmen.
  

Veel mensen vragen hoe het met me gaat. Het gaat goed met me. Ik voel me goed, we hebben voor ons gevoel weer controle over ons leven. Een jaar geleden startte ik met mijn revalidatie en had nooit durven hopen zover te komen. Feit blijft wel dat ik iedere dag pijn heb, ik nog steeds beperkt ben en dus bewust keuzes moet maken. Maar waar het vorig jaar dramatisch slecht ging en ik het niet meer zag zitten. Geniet ik nu volop van het leven en is mijn slechte rug/bekken een onderdeel van mij ipv dat ik mijn ziekte ben. Het klinkt simpel, maar omdat zo te kunnen ervaren is hard werken, maar het zo waard! Dus lieve mensen...het gaat goed met me :)

5 opmerkingen:

  1. Graag komen kijken en lezen hier en ik kom zeker terug.

    Fijne zonnige dag,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo fijn om te lezen Ilse, dat het goed met je gaat. Hoopvol voor al die mensen die beperkt zijn door rug en bekkenproblemen, waar ik ook bij hoor. Moedig van jou om opnieuw aan de slag te gaan. Ik wens je het allerbeste en dat God je mag zegenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om te lezen en je straalt! Blij voor je!Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Ilse,

    Ik lees dat je bij de action leuke spulletjes hebt gekocht. Ik ben benieuwd wat je met de punched paper doet. Zelf scoor ik regelmatig wat leuke papiertjes en sjablonen bij de kringloop winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi ellen ik zie nu pas je vraag, ik gebruik het papier als een stencil om met inkt en een blender een motief aan te brengen, groetjes ilse

      Verwijderen