18 mei 2018

Kippensoep uit de slowcooker

Als lunch wordt hier meerdere keren in de week soep gegeten. Die wordt vers gemaakt en ingevroren. Heerlijk! Eigenlijk eten we altijd dikke soepen vol met groente en vitamientjes. Maar mijn man vind kippensoep erg lekker en nu met de slowcooker vond ik toch dat het er een keer van moest komen. 


De geur in huis was heerlijk! De kat werd er ook gek van ;). Maar wat ideaal zeg die slowcooker. Makkelijk en zo veilig. Voor deze soep hoefde ik maar heel weinig moeite te doen en met groot succes want de voorraad is alweer op. 

In veel soepen gebruik ik soepgroente. Ergens is dat onzin natuurlijk want zelf even snijden is een stuk goedkoper. Ik heb mezelf aangeleerd om in de supermarkten te letten op afgeprijsde/ op de datum zijnde soepgroente. Dan zijn ze flink afgeprijsd en dan ga ik toch voor het gemak. Als ik geen verse groente meer heb of geen tijd pak ik lekker uit de vriezer de kant en klare soepgroente. 


Recept Kippensoep uit de slowcooker

700 gram kippenbouten of een hele kip
600 gram soepgroente
2 liter water
1,5 eetlepel keltisch zout
2 eetlepels tuinkruiden gedroogd of hak flink wat verse kruiden fijn
1 theelepel knoflookpoeder
2 laurierblaadjes
olijfolie
2 handjes vermicelli

Leg de kippenbouten op de bodem van de slowcooker.
Doe de soepgroente erbij en voeg de kruiden en olfijfolie ook toe. 


Giet er het water bij. 
Zet de slowcooker aan op de stand "LOW" en trek je verse soep in zo'n 4 tot 6 uur. 


Voeg de laatste 20 minuten de vermicelli toe.
Haal ondertussen de kippenbouten uit de soep en laat deze wat afkoelen. 
Pluk het vlees van de botten af en voeg het vlees weer toe aan de soep. 
Je soep is klaar om te eten of om in te vriezen zoals wij doen


Benieuwd welke slowcooker wij hebben? Deze kan je hier bekijken wij zijn er erg blij mee en eten er zeer geregeld uit!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten