28 juni 2018

Gastblog Cindy: Avondje uit blijft niet zonder gevolgen

Cindy is een van de vaste gastbloggers op Uit Mijn Keukentje. Ze schrijft over haar leven met bekkenproblemen. Ze neemt ons mee door haar leven heen. Omdat ik zelf ook bekken en SI klachten heb, herken ik veel van haar verhaal. Heb je ook bekkenproblemen en zoek je lotgenoten? Wordt dan lid van de Facebookgroep Bekkeninstabiliteit en dan? 
_______________________________


Een avondje uit....

een avondje weg is ontzettend leuk om te doen, gewoon even je gedachten verzetten. Afgelopen januari kon ik kaarten kopen voor Waylon in het Mezz in Breda. Ik moest op dat moment nog geopereerd worden en ging er ook vanuit dat dit zo'n resultaat zou geven dat ik met gemak een zo'n 2 uur kon staan.
helaas ging het herstel niet zoals ik wilde. En begon ik langzaam te beseffen dat ik het nooit vol zou houden om die avond te kunnen staan. Naast het niet kunnen staan is het voor mij ook een hele planning om te kunnen gaan. 

Ik moet voldoende rusten van tevoren, maar ook zorgen dat ik de week er na geen enkele afspraak heb staan, zodat mijn lichaam weer kan uitrusten van die 2 uurtjes plezier die ik zou hebben. Dus 2 weken de agenda volkomen leeg gelaten, geen zware huishoudelijke taken doen en dan maar hopen dat mijn lichaam voldoende uitgerust zou zijn voor deze avond.

Een week van tevoren heb ik het Mezz gevraagd of het mogelijk was om met mijn rolstoel te komen, iets waarvan ik bang was dat dit niet kon. Gelukkig kreeg ik te horen dat dit geen enkel probleem was en ik tevens een mooie plek zou krijgen.

De dag zelf wordt ik wakker met verschrikkelijke rugpijn,...ships dat wordt dus de hele dag plat liggen en hopen dat ik vanavond voldoende ben hersteld. Tegen de tijd dat ik weg moest was de pijn nog niet weg, maar wilde met alle geweld deze avond mee maken. Het is voor mij echt een avondje genieten van mijn favoriete zanger dus hoe dan ook moest het door gaan. Bij het Mezz aangekomen mocht ik als eerste naar binnen en kreeg een mooie plek voor aan het podium.

Helaas waren er andere bezoekers die het nog al een probleem vonden dat ik in rolstoel aanwezig was, met mijn rolstoel pikte ik in hun ogen hun plek in bij het podium. Het was niet eerlijk dat ik in rolstoel eerder naar binnen mocht zodat ik in alle rust mezelf kon installeren. Ik had niet verwacht dat mensen zo konden reageren op mensen in een rolstoel. We kwamen allemaal met het zelfde doel; genieten van een avond met de zangkunsten van Waylon.

foto van Cindy,  leven met bekkeninstabiliteit.

Mijn avond heb ik zeker niet laten verpesten door de opmerkingen van deze personen en ook niet laten verpesten door de persoon die probeerde mijn rolstoel te verschuiven zodat zij bij het podium kon staan. Nee ik heb genoten van een heerlijk avond met geweldige muziek en zang. Thuis gekomen heb ik alle moed moeten verzamelen om de trap op te gaan, wat ik namelijk niet had verwacht was dat ik ondanks de rolstoel nog zoveel napijn zou hebben.

Hoe dan ook, ik heb een heerlijke avond gehad en kijk uit naar de volgende avond in december welke plaats zal vinden in Ahoy. Ik heb mooie foto's kunnen maken, en bovenal was ik 1 van de gelukkige die de plectrum van Waylon mocht ontvangen waar hij die avond mee speelde.

_____________________
Met verbazing heb ik je stukje gelezen Cindy. Ongelooflijk hoe onbeschoft mensen kunnen zijn, dat ze niet lijken te begrijpen dat jij ook niet voor je lol in een rolstoel zit. Ontzettend knap dat je bent gegaan en zo hebt kunnen genieten. 

2 opmerkingen:

  1. Wat ik vreemd vind is dat ze daar geen echte rolstoelplaatsen hebben. Ik heb zes jaar in een rolstoel gezeten en als we weg gingen hadden we rolstoelplekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Egoïstisch opmerkingen hoor. Het vertelt heel veel over degenen die zulke opmerking maken. Triest eigenlijk. Mooie gastblog.

    BeantwoordenVerwijderen