8 december 2012

Speculaas-perentaart

Komend weekend vieren wij nog Sinterklaas en ik wilde graag nog iets lekkers maken met speculaaskruiden. Op de site van Maaikyz iCook vond ik dit recept. Ik wist gewoon dit moet ik een keer maken en waarom niet voor sinterklaas? Doen dus, ik heb wel wat aanpassingen gemaakt omdat manlief niet echt een fan is van spijs. Dus een variant zonder spijs maar niet minder lekker.

Recept Speculaas-perentaart
10 punten

2-3 peren
150 gram roomboter
50 gram spijs of 30 gram amandelmeel, 2 eetlepels honing en 2 eetlepels suiker
4 eieren
160 gram volkorenmeel
1 eetlepel speculaaskruiden
1 theelepel kaneel
4 eetlepels abrikozen jam
springvorm van ongeveer 20 cm

Verwarm de oven voor op 160 graden.
Vet de vorm in of bekleed hem met bakpapier.
Mix de roomboter met de spijs (of de vervangende producten) romig met de mixer.
Voeg 1 voor 1 de eieren toe, mix alles goed door.
Voeg dan de volkorenmeel, speculaaskruiden, kaneel en de abrikozenjam toe. 
Meng dit alles nog even goed door.
Schep het in de vorm.
Schil de peren, snijd ze in kwarten en verwijder het klokhuis.
Druk de peren in het beslag.
Zet de taart in de oven en bak hem gaar in ongeveer 50 minuten.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten