18 oktober 2013

Witte chocolade-Frambozentaart

Al weken roept onze jongste dat hij een smarties taart voor zijn verjaardag wil.
Dus ik heb het hem gelijk beloofd, dat is leuk dacht ik...
Ai, ai.... uiteindelijk koste het me nog heel wat denkwerk om te verzinnen waar ik die smarties op ging doen.
Ik wilde geen bruine chocolade taart, omdat ik voor deze verjaardag ook al een erg pure taart/cake ging maken. 


De avond voor dat ik hem ging maken wist ik het!
Witte chocolade
en wat combineert daar nou beter aan, dan frambozen...
Ik decoreerde hem met de geliefde smarties, dat hoeft uiteraard helemaal niet!
Verdeel dan wat verse frambozen over de taart en rasp er nog wat witte chocolade overheen.

Helaas brak mijn bodem toen ik hem uit de vorm wilde halen... balen zeg....
bij de vorm die ik gebruikte heb ik dat probleem al vaker gehad... dus die belande in de afvalbak. Dus als je geen perfecte plaatjes ziet.... nou dan weet je dat bij mij ook niet alles lukt en goed gaat! :)


Recept Witte chocolade-Frambozentaart met smarties ;)
1 taart
1 biscuitbodem 26/24 cm (ik had nog een mix liggen voor biscuitbodem, heb je dat niet... Klik dan hier voor een recept voor een biscuit-bodem)
125 gram frambozen
1 pakje kloppudding frambozen smaak 
400 gram melk
2 repen chocolade
1 verpakking smarties of losse frambozen voor de decoratie


Bak de bodem volgens het recept op de verpakking of volgens een ander recept.
Terwijl hij in de oven staat, maak je de kloppudding klaar volgens de verpakking.
Ik gebruikte minder melk namelijk 400 gr, zodat de pudding wat steviger zou blijven.
Zet de pudding opstijven in de koelkast.
Als hij volledig is afgekoeld, snijd je de cake in de breedte door.
Leg de helften naast elkaar.


Besmeer hem royaal met de pudding.


Druk de frambozen in de pudding.


Leg de bovenste laag van de bodem er weer op en druk het even goed aan. Hier zie je de losse stukken goed. Dit smeerde ik later dicht met chocolade.


Ik wilde graag een rondjes van kleuren maken en daarom sorteerde ik alle kleuren in verschillende bakjes.
Wat een gezellig gezicht en ondertussen stond er een jongetje te 'smeken' om: maar eeeeeeen smartie mammie... ik was streng en dat was maar goed ook... let maar goed op straks ;)


Ik smolt 2 repen witte chocolade au bain-marie en 'plamuurde' de taart helemaal dicht. 
Zorg dat de laag overal ongeveer even dik is.
Daarna drukte ik in rondjes alle smarties erin, net zo lang tot de taart vol was.
Gebruik je geen smarties, laat de chocolade dan eerst opstijven en verdeel er dan de frambozen overheen en schaaf wat witte chocolade eroverheen. 


Het is maar goed dat ik streng was tegen het bijna jarige ventje... als je goed kijkt bij onderstaande foto... miste ik in de buitenste ring precies 1 smartie ;) ... ach hij smaakte er niet minder om hoor


Nou vooruit nog 1 foto .... deze keer van de binnenkant! 


Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker uit zeg die ga ik vast eens uitproberen, ik kom regelmatig even binnen lopen op je blog ik zag foto's van het perenlaantje nu wilde ik je toch eens vragen is dit in H.I. Ambacht??

    Hartelijke groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen