28 oktober 2014

Teugblik: Onze feestmaand.....

Vanaf half september tot half oktober zijn we alle 4 jarig... En hier thuis noemen we het onze feestmaand... Tussen door had ik geen tijd om blogs of foto's te plaatsen van onze feesten. Dus in deze blog... komen alle feestjes voorbij...


Thomas start altijd onze feestmaand en werd 7... ongelooflijk hoe snel de tijd gaat, hoe groot en wijs hij alweer geworden is, hoe dankbaar zijn we voor hem... altijd stabiel, eerlijk, leergierig en lief, serieus, vol van humor... 

Op Thomas zijn verjaardag was het prachtig weer... goed 25 graden... Op die dag vierde hij ook zijn kinderfeestje en wat een lol hebben we gehad in de bouwspeeltuin in Rotterdam. Het was zo warm dat de shirts uitkonden en vele bekertjes drinken de dorstige buikjes in verdwenen... Oh wat hebben we genoten van ons genietende ventje!


Op de zaterdag na zijn verjaardag vierde hij en Hans hun verjaardagen voor familie en vrienden ook nog een prachtige dag en de vele kinderen die op visite waren konden lekker buiten spelen. Wat werden de mannen verwend!!


______________________________________________________________


Daarna was Hans jarig...
36 werd mijn lieve man, wat ben ik trots en blij met hem...
op wie hij is en hoe hij vader en man is in ons gezin.
De rust en het overzicht wat hij heeft...
zijn humor, zijn zorgzaamheid, mijn rust in mijn onrust, zijn liefde voor ons... en liefde voor het diaconaat.... het stoere stoeien met de jongens en het gezellig saampjes een film kijken!
Ook papa werd flink verwend met allerlei kadootjes en veel aandacht!








Op Hans zijn verjaardag, wederom een septemberdag met temperaturen van +20.... 
genoten we als gezin in het Archeon....


___________________________________________________________________

Daarna was Matthijs aan de beurt om jarig te zijn...
ohh wat vond hij het spannend... voor het eerst jarig op school... trakteren, kinderfeestje en dan ook nog eens verzinnen wie er wel en niet op dat feestje mochten komen.. Uiteindelijk kon hij met moeite kiezen ;)


Wat genoot hij... wat is het toch heerlijk om 5 te worden...


Op Matthijs zijn verjaardag waren we niet thuis we waren een weekendje bij mijn schoonfamilie die op vakantie waren in Limburg. Heerlijk even eruit zo maar... heerlijk en wat leuk om hem op deze "mini-vakantie" zo te kunnen verwennen!

Op de zaterdag na zijn verjaardag vierde we zijn en mijn verjaardag...
groot feest waarop onze kleine grote man flink verwend werd, maar ik ook :)
_____________________________________________________

Op mijn eigen verjaardag moest ik gewoon heel de dag werken...
beetje jammer, maar thuis waren ze me gelukkig niet vergeten!



Wat zijn we dankbaar voor de verjaardagen 
die we mochten vieren...
Voor de jaren die we samen kregen ...
voor het nieuwe jaar wat voor ons ligt...
Ja we zijn door onze God gezegend!

Graag deel ik psalm 103, die traditie getrouw bij mijn schoonfamilie aan tafel gelezen wordt bij een verjaardag...

Psalm 103 Van David.
Prijs de HEER, mijn ziel,
prijs, mijn hart, zijn heilige naam.
Prijs de HEER, mijn ziel,
vergeet niet één van zijn weldaden.
Hij vergeeft u alle schuld,
hij geneest al uw kwalen,
hij redt uw leven van het graf,
hij kroont u met trouw en liefde,
hij overlaadt u met schoonheid en geluk,
uw jeugd vernieuwt zich als een adelaar.
De HEER doet wat rechtvaardig is,
hij verschaft recht aan de verdrukten.
Hij maakte aan Mozes zijn wegen bekend,
aan het volk van Israël zijn grootse daden.
Liefdevol en genadig is de HEER,
hij blijft geduldig en groot is zijn trouw.
Niet eindeloos blijft hij twisten,
niet eeuwig duurt zijn toorn.
Hij straft ons niet naar onze zonden,
hij vergeldt ons niet naar onze schuld.
Zoals de hoge hemel de aarde overspant,
zo welft zich zijn trouw over wie hem vrezen.
Zo ver als het oosten is van het westen,
zo ver heeft hij onze zonden van ons verwijderd.
Zo liefdevol als een vader is voor zijn kinderen,
zo liefdevol is de HEER voor wie hem vrezen.
Want hij weet waarvan wij gemaakt zijn,
hij vergeet niet dat wij uit stof zijn gevormd.
De mens – zijn dagen zijn als het gras,
hij is als een bloem die bloeit op het veld
en verdwijnt zodra de wind hem verzengt;
de plek waar hij stond, kent hem niet meer.
Maar de HEER is trouw aan wie hem vrezen,
van eeuwigheid tot eeuwigheid.
Hij doet recht aan de kinderen en kleinkinderen
van wie zich houdt aan zijn verbond
en naar zijn geboden leeft.
De HEER – zijn troon staat vast in de hemel,
als koning heerst hij over alles.
Prijs de HEER, u die zijn boden bent,
sterke helden die doen wat hij zegt,
gehoorzaam aan het woord dat hij spreekt.
Prijs de HEER, hemelse machten,
dienaren die doen wat hem behaagt.
Prijs de HEER, al zijn schepselen,
prijs hem, overal in zijn rijk.
Prijs de HEER, mijn ziel.


4 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er allemaal feestelijk uit. Jullie hebben echt genoten met elkaar! Ik volg je al een tijdje, omdat je heel herkenbaar schrijft. Wij hebben ook 2 jongens in ongeveer dezelfde leeftijd. Ook ik kook en bak graag en steeds meer e en suikervrij!
    Psalm 103 is een hele mooie en bemoedigende psalm in tijden van vreugde, maar soms ook verdriet! Fijne dag! Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog eens proficiat aan jullie allen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    debora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je mooie psalm! Tabitha

    BeantwoordenVerwijderen