20 april 2016

Kiwi-ijsjes

Ik kreeg in de foodybox een doos met heerlijke kiwi's. Van het merk EAT-ME, heerlijk.. kiwi's zijn hier favoriet bij ons allemaal. En zeker deze, mooi groot en rijp genoeg om gelijk van te kunnen genieten. 


Het idee was natuurlijk, dat ik mee moest koken... tenminste... moet... koken... laten we het zo zeggen... dat zou gewaardeerd worden... maar ze zijn zo lekker om zo te eten... Dus met mezelf afgesproken dat we er 3 zo mochten oppeuzelen en met de andere zou ik wat leuks en lekkers gaan maken... 

Nou kan je met kiwi's natuurlijk lekkere smoothie's...Maar die maak ik heel vaak.. Dus dat telt dan niet in mijn ogen. Een heerlijke fruitsalade kan natuurlijk ook... Maar nee... de eerste lente zonnestralen schijnen en dus krijg ik de ijskriebels.. En ja ik maakte kiwi-ijsjes


Recept Kiwi-ijsjes
4 stuks

1 kiwi
100 ml water
1-2 eetlepels honing
ijsjeshouder

Schil de kiwi's en snijd ze in dunne plakjes.
Verwarm het water in de waterkoker en laat het vervolgens afkoelen tot lauw.
Voeg dan de honing toe (doe je dit bij heet water, dan verliest honing zijn goede eigenschappen).

Steek alle ijsjesvormpjes 2 of meer plakjes kiwi. 


Schenk de ijsjevormpjes vol met het honingwater.


Zet de ijsjes voor minimaal 3 uur in de vriezer 


en dan kan je in de zon genieten van je gezonde en verantwoorde ijsje...


~deze blog werd gesponsord door Kroon op het werk en Eat-me~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten