21 april 2016

Huevos rancheros met tortilla chips en salade

Huevos rancheros?...
Gekke naam he... Het is een mexicaans gerecht. In het Nederlands Eieren Boerenstyle... Het zijn eieren "gebakken" in een tomaten bonensaus, vaak geserveerd met een tortilla. 

Ik ging met de producten die ik kreeg met de actie van Francesca Kookt aan de slag.... Een tijdje geleden kreeg ik een mooie volle doos, met allemaal leuke en nieuwe producten van Santa Maria. Ik werd uitgedaagd om daar wat lekkers mee te maken! En natuurlijk vind ik het dan erg leuk om iets bijzonders te maken, ipv de "normalere" dingen... Niks mis met die normalere dingen... maar ik hou wel van uitdagingen. Zo kwam ik uit bij dit gerecht!



Het resultaat een pittig gerecht, maar nog leuker een vegetarisch gerecht. Dus wil je eens wat vlees minderen, probeer dan dit gerecht eens!

Recept Huevos rancheros
2-3 personen

1 ui
1 paprika
1/2 courgette
1/2 bakje champignons
blik tomatenblokjes
zakje chili con carne mix van Santa Maria (ik maak normaal zelf mijn chili con carne saus, maar tot mijn verbazig zit in dit pakje maar 1 e-nummer en die is nog groen ook... dus mocht je eens "snel/makkelijk" willen doen, dan kan je deze dus pakken)
50 ml water
4 eieren
blik/pot bruine bonen
sla
tortilla chips
bieslook 
evt crème fraich

Snipper de ui fijn.
Snijd de paprika en courgette in blokjes.
De champignons snijd je in plakjes.
Verwarm wat olie in een koekenpan en bak hierin de gesneden groentes beetgaar.


Voeg dan het water, de tomatenblokjes en de mix voor chili con carne toe.


Roer dit alles goed door en voeg dan de bruine bonen toe.
Verwarm alles 5 minuutjes goed door, zet dan het gas wat lager.


Maak voor ieder ei een kuiltje in de saus, breek een eitje en laat deze in het kuiltje lopen.


Zet een deksel op de pan en laat de eieren zachtjes stollen in zo'n 10-15 minuten.


Als het eiwit gestold is, kan er gegeten worden :).


Omdat ik zoveel mogelijk koolhydraatarm probeer te eten, aten we het niet met tortilla's of met rijst... (wat dus heel goed kan) Maar koos ik voor een salade en voor de rest wat tortilla chips erbij... Wat hebben we gesmuld zeg!


~de mix voor chili con carne werd gesponsord door Santa Maria in samenwerking met Francesca Kookt~

2 opmerkingen:

  1. Oh Ilse, wat ziet dat er lekker uit zeg. Dank voor het recept en voor de uitgebreide uitleg. Super weer.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen