9 september 2016

OOSTENRIJK V

Vandaag weer een nieuw verslag van onze vakantie online. Ik hoop dat het jullie nog niet verveelt...Voor mij is het in ieder geval heerlijk om zo nog even bezig te zijn met onze vakantie en de foto's.

dag 14

ons dorp, ons huis ligt nog een heel stuk naar rechts.

#watervalselfie

Vandaag is het zondag en in meerdere opzichten rustdag... We wandelen een korte wandeling (van 5 km) in het bos tegenover ons huisje. We gaan naar een waterval (die niet zo heel bijzonder is, maar vooruit),  lopen langs een schattig kerkje en langs de rivier en gooien stokken in de rivier. Daarna strijken we op ons balkon, spelen een spelletje, lezen een boek en genieten van de zon. Aan het einde van de middag bezoeken we een Nederlandse kerkdienst in Landeck. Mooi om zo met andere christenen elkaar op te zoeken. Allemaal uit diverse hoeken van het land en verschillende achtergronden qua kerk... Mooi hoe dat dan samen gaat...

Dag 15

Silvrettastausee, in het midden zie je de gletsjers al waar we heen lopen

tja... ze vinden het lopen leuk... maar mopperen ook echt wel eens hoor...

zo heeft hij een uur zitten genieten... de schat...

orginele Kaisersmarn... smaakt geweldig op 2500 meter

daar kwamen we vandaan... zie je onze weg omhoogkronkelen de berg op...

Deze dag was echt geweldig.... en staat in mijn geheugen gegrift... 15 km liepen we vandaag, stijgen en dalen ruim 400 meter... En bij iedere stap kon ik wel verzuchten... "wat is dit mooi"...
We zijn deze dag een stuk van de tol weggereden naar de silvrettastausee. Daar staat een flinke wandeling op de planning naar de Wiesbadnerhutte, die ons uitzicht op de gletsjers belooft. We gaan ervoor. De wandeling is heel lang niet zo heel steil omdat we langs de stausee lopen, maar dan gaan we pittig omhoog. Maar we houden vol. Het gezicht alle kanten op, is gewoon geweldig... zo ontzettend mooi. De weg is niet meer zichtbaar en het meer ligt er geweldig mooi bij. Ik heb deze dan ook belachelijk veel foto's gemaakt... Eenmaal in de hut aangekomen, kruipt Matthijs op de tafel, trekt zijn schoenen uit, trekt zijn knieen onder zijn kin en zit een uur te genieten. We bestellen daar kaisersmarn en mensen wat is dat lekker als je een paar uur geploetert hebt om boven te komen. De afdaling gaat sneller. Bij het meer spelen de jongens uiteraard met de stenen in het water. We besluiten de rest van de tolweg ook uit te rijden en nemen de 34! haarspeldbochten en zijn verrast door de mooie vergezichten tijdens de rit. Op de terugweg smeken de jongens of we weer bij een meer met stenen willen stoppen. Dat doen we en daar staat zelfs een sneeuwschuiver... mooier kon hun dag  niet worden.. Of toch wel... als we uiteten gaan .... Waar ik al mee begon.... deze dag was geweldig!

Deel 1Deel 2Deel 3 en Deel 4 kan je ook nog teruglezen als je die gemist hebt :)

1. Wauw! Zo'n meer tussen de bergen is echt zo mooi! Gaaf! Ga je nog iets speciaals doen met de foto's?

2. Prachtige foto's!
    Wat een schitterende natuur daar!

3. Dank je wel. Echt leuk om zo mee te lezen.