8 september 2016

Smoothie bowl met bramen en banaan


Smoothie bowls wie heeft ze niet op instagram, pinterest, bloggers of facebook niet voorbij zien komen? Ik wel genoeg ... Het was er nog niet van gekomen om het eens te proberen. Ik ben dol op smoothies, juist omdat je ze kan drinken. Dat is bij zo'n prachtige bowl niet het geval... Is dat nog wel lekker dan? 


Daar krijg je alleen antwoord op als je het probeert. Dus ik ging aan de slag. Ik maakte een variant met bramen, banaan en leefde me uit op de garnering, want draait het daar niet een beetje om bij de smoothie bowls? Ik vond het erg lekker, maar niet als vervanger van smoothies. Dan eerder als vervanging voor een bak yoghurt. Vullend, lekker en gezond. Het idee is dat je door de toppings moet kauwen dat komt je verteringsproces ten goed en zo "eet" en dat bewerkt ook een meer verzadigd gevoel ipv dat je even een smoothie wegdrinkt. Het komt dus zeker nog vaker op het menu!


Recept Smoothie bowl met bramen en banaan
2 personen

Voor de basis:
150 gram bramen vers of uit de diepvries
2 bananen
150 gram Griekse yoghurt

Topping:
chiazaad
bramen
bananenchips
zonnebloempitten
ongebrande cashewnoten

Ik gebruikte bevroren bananen en bramen, deze liet ik een stuk ontdooien, maar niet helemaal. Dat zorg ervoor dat de smoothie bowl wat dikker wordt. Heb je nou geen bevroren fruit, dan zou je ervoor kunnen kiezen om je banaan in plakjes te snijden en een kwartiertje in de vriezer te leggen. 

Pureer in een blender de banaan, bramen en de yoghurt. 
Verdeel dit over 2 schaaltjes. 
Als laatste verdeel je in streepjes of in een ander leuk motiefje de topping eroverheen.
Met de toppings kan je spelen, trek uit de kast wat je lekker vind en waar je van denkt dat het er lekker bij is. 


Hebben jullie het al geprobeerd zo'n Smoothie bowl? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten