12 september 2016

OOSTENRIJK VI

Vandaag de laatste terugblik op onze vakantie... Heerlijk om de foto's zo weer te zien en er mee bezig te zijn...

Dag 16

overal te zien en te horen... Marmotten... de jongens krijgen er geen genoeg van

onze bestemming...

voor de jongens al klimmen en klauteren

over de "graat" van de berg

goed vasthouden en goed luisteren

kijk eens hoe hoog we staan :)

zo trots op mijn stoere vent met hoogtevrees!

zo'n geweldig uitzicht hier!

onze weg brengt ons naar beneden, waar we lunchen en weer verder gaan naar onze eindbestemming

vallen in het gravel is niet leuk.... arme Matthijs... gelukkig hebben we genoeg EHBO spullen bij ons en viel het reuze mee.

Deze dag is weer zo'n geweldige dag en weer eentje die in onze herinneringen achter zal blijven. Vroeg gaan we met 3 liften omhoog bij Ischgl. Onze bestemming is de Greitspitze op 2872 meter hoogte. Het is de top van een rots en is te bereiken via een smal pad wat over de "graat" van de berg loopt. Langs dit stukje van de route staan palen met stalen kabels om je aan vast te houden. Omdat we al weken lopen en ondertussen weten hoe de jongens lopen en dat ze goed luisteren besluiten we er heen te gaan. En dat is geen verkeerde keuze. Het is steil, klimmen en klauteren en ons goed vasthouden. Naast ons is de afgrond. Ik ben op pad met de jongens en begeleid ze op de wat lastigere stukken en Hans doet het op zijn eigen tempo. We bereiken de wat bredere top. Een voor een ga ik met de jongens naar het kruis, want daar moet je natuurlijk foto's van hebben. Daar schrijven we ook in het "Gipfel-Boek" en zetten we stempels op papiertjes om later in onze dagboeken te plakken. Hans die hoogtevrees heeft is al lang blij dat hij boven is en wat zijn we trots op hem! En dan overwint hij zichzelf nog eens... hij gaat ook naar het kruis! Woowwww we zijn zoooo trots op hem. Onze rugzakken hadden we aan de voet van deze rots achter gelaten. Als we die ophalen, trakteren we Hans op een applausje. Onze wandeling gaat verder, met een wijde boog lopen we een tour van 7,5 die ons terugbrengt op een ander station van de liften. Daar drinken we voor de laatste keer in het restaurant een Radler en appelsap. Voor de jongens kopen we hier in de shop ook goede wandelrugzakken, want hun andere rugzakken hebben de geest gegeven. Wat zijn ze trots op hun nieuwe aanwinsten. Als afsluiter van deze dag besluiten we nog even te gaan mini-golven. Leuk om dat even te doen, maar mensen wat zijn sommige dingen lastig ;). We houden het maar net droog en eten lekker in ons huisje.

Dag 17

Onze laatste hele dag in Oostenrijk... Helaas wat fris en dreigende wolken. Onze benen moeten allemaal bijkomen en dus gaan we niet wandelen. We slapen uit, pakken vast het meeste in... je kan het maar gedaan hebben. Dan rijden we naar een ander stuwmeer wat we nog graag wilde zien. Daar speelden de jongens... ja... alweer... met steentjes en water... Ook deden we daar een fotoshoot... leuk om er mee bezig te zijn. We rijden nog langs een supermarkt voor wat lekkere dingen die we graag mee naar huis willen nemen en wat lekkers voor de terugreis van de volgende dag. Daarna plonsen we een ander zwembad in, waar we alweer gratis in kunnen. Een leuke en rustige dag.

Dag 18

dierenvriendje ...

Vandaag gaan we vroeg uit bed, want het is een lange dag en best vol gepland. Deze laatste dag wilde we optimaal oprekken...en er nog van genieten. In het huisje ruimen we op en pakken de laatste spullen terwijl de jongens mopperend hun geweldige lego bouwwerk afbreken ;). Daarna gaan we richting Mathon. Daar lopen we een korte rondwandeling van 2,5 km om nog even te genieten van het uitzicht, Deze begint en eindigt bij een Wildpark. Een soort uit de kluiten gegroeide kinderboerderij met herten, forellen en steenbokken erbij. De jongens spelen en kijken bij de dieren. Wij bestellen ondertussen wat te drinken in het restaurantje en bekijken de kaart. Als de jongens uitgespeeld zijn bestellen we ons eten, zodat we die avond niet meer hoeven te stoppen voor een warme maaltijd en een broodje onderweg kunnen eten. We genieten allemaal van ons lekkers. Om 2 uur zijn we weer in het huisje. De jongens kijken voor het eerst sinds onze aankomst 2,5 week geleden een dvdtje en duiken voor 1,5 uur ons bed in. Dan is het tijd om de auto te laden. Als echte mannen helpen de jongens met de laatste klusjes. Stofzuigen, afval sorteren, alles richting de auto sjouwen. Wat een topteam van mannen heb ik om me heen. Binnen 3 kwartier is alles gedaan en is er ook afgerekend. Om 5 uur rijden we weg en voelen de heimwee al... Het eerste stuk is het slecht weer en we besluiten om half 7 onze broodjes in de auto op te eten terwijl we verder rijden. De jongens kijken een dvdtje, lezen wat duckies en kijken weer een dvdtje. Als die afgelopen is, is het half 10 en stoppen we bij een benzine pomp. Tijd om te plassen, kinderen voor de nacht te installeren en voor onszelf wat warms te drinken te regelen. Het weer is opgeknapt en ondertussen zijn we gewisseld van bestuurder. We rijden door en overal waar grote files moesten staan, zijn die opgelost. We kunnen geweldig goed doorrijden op hier en daar een "baustelle" na. Om 2 uur rijden we ons eigen dorpje weer in. Heerlijk vertrouwd maar zonder bergen..... We laden onze auto uit, leggen de kinderen in bed die al die tijd heerlijk geslapen hebben. In huis rommelen we nog wat en om 3 uur liggen we plat. We zijn gezegend met een super goede terugreis... en een veilig aankomen... We slapen heerlijk en de volgende dag... wacht ons de was van 2,5 week :).

Leuk dat jullie al die tijd meegelezen hebben en zo enthousiast reageerden!
Andere delen gemist? Lees ze hier terug....

1. Ik vond het heel leuk om mee te mogen kijken met jullie prachtige vakantie. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je de bergen mist.

2. Genoten van jullie vakantieverslag. Inderdaad dat zal wennen zijn als je dan weer thuis bent en alles "plat"is. Met zulke foto's en verslag moet ik misschien ook maar eens denken aan een vakantie, alleen dan in NL en niet te klimmen. Ik vind het heel knap dat jullie dat doen. Ik zelf heb ook hoogtevrees en bij sommige van je foto's had ik, oeps mij te smal/hoog. Gevaarlijk in mijn ogen:-) Maar jullie weten wat jullie doen en dat stralen de foto's ook uit.