5 juni 2017

Turske Pizza met chicken döner

Een tijdje geleden deelde ik al het recept voor döner kruiden met jullie... Vandaag mijn variant op de Turkse pizza... Bij een Turkse supermarkt hier in de omgeving kan je de verse bodems kopen. Je eigen vulling erop en klaar... Ik koos er voor om er chicken döner op te doen met veel sla. Heerlijk genieten en nee niet super gezond, maar wel erg lekker ;)... 

Als eerste marineerde ik de kip 600 gram, met 1,5 eetllepel van de kruidemix en een eetlepel olijfolie


Zet dat voor minimaal 4 uur weg in de koelkast. 



Bak in evt wat extra olijfolie de kipblokjes gaar en goudbruin



Verwarm de pizza bodem even kort in de oven en verdeel het vlees over de bodem.



Verdeel royaal sla over de Turkse pizza en evt wat knoflooksaus en chilisaus. 



Nu ben ik nog op zoek naar een goed en orgineel recept om zelf die bodem te kunnen maken! Heeft iemand die?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten