30 juni 2014

Home Made: Mango-ijs

Ik heb de smaak te pakken met het ijs maken.
Dit keer maakte ik mango-ijs..... 
Echt verrukkelijk!

Ik had een mango die al veel te lang lag... 
schaam schaam...
na het schillen hield ik nog 2/3 mango over.
Deze ging in stukjes de vriezer in.


Ik legde de mango na een nachtje in de vriezer even 5 minuutjes uit de vriezer en pureerde deze met 3 eetlepels in mijn hakmolentje....
OH en dat was me toch lekker...
Zo ga ik nog heel veel ijs eten... want tja het is echt alleen maar fruit en yoghurt... Technisch gezien zou je het nog als ontbijt kunnen eten... want ik eet zo vaak yoghurt met fruit....

Dus niet echt een recept.... want het is zo simpel!
Helaas geen mooie foto... maar gewoon een kinderbakje vol met heerlijk ijs....

Dit ijs is voor mensen die glutenvrij moeten of willen eten een geweldige uitvinding...
Want veel ijs is niet glutenvrij, maar Griekse yoghurt en fruit wel....
Dus doe je voordeel ermee als je glutenvrij moet eten!



4 opmerkingen:

  1. Mjammie.. lijkt mee heerlijk.
    Wij eten wel eens aardbeienijs of frambozenijs (fruit met melk en honing), ook zo verrukkelijk!
    Maar de boys hier zijn compleet gek op mango, dus... goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je er geen banaan door hoeven doen? Want ik dacht dat dat een beetje nodig was voor de smeuïgheid?
    Dan ga ik dat ook een keer proberen. Want banaan is lekker, maar een keer ijs waar geen banaansmaak aan zit...

    Binnenkort maar weer een keer naar de donderdagmarkt in de buurt. Daar kan ik zeer rijpe mango's kopen, 10 voor iets van 2,95! (dan heb je wat schilwerk, maar ook een voorraad mango in de vriezer :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee zonder banaan lukt 't dus ook ;)
      Misschien wel wat minder yoghurt toevoegen dan dat je gewend bent, maar dat weet ik dan weer niet...
      Dat is trouwens wel super goedkoop zeg! Waar staat die markt ;)
      Liefs Ilse

      Verwijderen
    2. Gister mango, frambozen + restje kokosmelk + restje sojamelk en wat water. Mmm was een erg lekker tussendoortje voor 3 personen :).

      Dus ja, het lukt ook! En ik moet zeggen lekker om een keer ijs zonder bananensmaak te eten. Het maakt het lekker romig, maar ja, die smaak overheerst wel altijd een beetje.

      Voor de markt moet ik ruim een kwartiertje fietsen ;)

      Verwijderen