21 oktober 2015

Snel op tafel: Omelet met groente en brood

Er zijn dagen in de week, dat het best haasten is. 
Club, judo, zwemles, vergaderingen, tot laat werken.
Mix dat goed door elkaar heen en je kan best een rommelige week hebben. 
Iedere week maak ik een weekmenu, maar ik merkte dat ik soms toch niet handig plande, zeker nu het winterseizoen/schoolseizoen weer begonnen is... Dus tijd om goed naar mijn weekmenu's te kijken en wat nieuws uit te proberen voor op dagen dat we minder tijd hebben....

Dit recept was een blijvertje... De jongens lusten vaak geen quiche....Frittata ziet er ook vies uit volgens hun.... dus ik dacht ik gooi 
het over een andere boeg... 

Ik bakte een groot omelet, roosterde wat brood en het omelet vulde ik met restjes groente, bakte snel wat champignons en uitjes, warmde wat erwtjes en de restjes groente op in de magnetron... Omelet op een bord, groente (broccoli, boontjes, peentjes) erover verdelen, wat noten erbij, brood erbij en smullen maar... zelf laat ik het brood dan weg, dat gaat erg goed want er zitten genoeg vetten en eiwitten in om een verzadigd gevoel te krijgen. 

Op deze manier gebruik ik dezelfde ingrediënten als in bv een frittata of een quiche, het is snel en de jongens lusten het ... 


Wat maken jullie als je een snelle maar voedzame en bij voorkeur ook nog gezonde maaltijd willen eten?


2 opmerkingen:

  1. Ik probeer nu zonder koolhydraten te eten, of in ieder geval met heel weinig. Vanavond kook ik broccoli, bak er een doosje champignons bij en een uitje en wat erwtjes... dat is mijn avondeten.
    Maar zo met de omelet lijkt het me ook heerlijk.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen