20 november 2017

Chicken Funghi Burger

Ik moet het eerlijk bekennen... We hebben hier in huis een nieuwe verslaving ;). Genaamd broodje hamburger en dan in de breedste zin van het woord. Op eens hebben we van die megabroodjes zelf maken helemaal ontdekt en het komt dus ook geregeld voorbij op onze borden. We variëren graag met soorten vlees, maar ook met de extra ingrediënten. 


Deze keer deel ik de chicken fungi burger. Of te wel een kippenburger met champignons, maar dat klinkt net wat minder tof... en tja het oor wil ook wat toch ;).  Ik roep al heel lang dat ik graag zelf hamburgerbuns wil bakken, maar het komt er steeds niet van. Hebben jullie misschien HET recept voor mij?

Recept Chicken Funghi Burger

2 burgers

2 hamburgerbroodjes
4 plakken ontbijtspek
2 kippenburgers
half bakje champignons
sla
knoflook
tijm
saus naar keuze

Verwarm de koekenpan zonder boter of olie en gril de broodjes aan beide kanten goudbruin, leg deze weg tot gebruik.


Bak dan de ontbijtspek uit tot het krokant is. 
Beleg de onderkant van het broodje met wat saus (wij gebruikte mayonaise) en daarop wat sla. 
Snijd ondertussen de champignons in plakjes en hak de teen knoflook fijn. 
Leg het ontbijtspek op de broodjes, deze zal inderdaad afkoelen, onze ervaring is dat de spek snel weer warm is door het warme vlees wat erop komt en niks afdoet aan de smaak. 


Verhit wat olie in de pan en bak de burgers.
Bak in dezelfde pan ook de champignons samen met de knoflook. 
Bestrooi de champignons royaal met tijm. 
Leg de burger op het spek en verdeel de champignons op het vlees. 
Dekseltje erop en smullen maar!



Wat doe jij het liefst op je burger? Lekker idee voor ons om uit te proberen? 

2 opmerkingen:

  1. Voor gewoon goede basisrecepten zonder pakjes en zakjes maar daardoor vol van smaak en voor altijd kloppende recepten, moet je bij Karin Luiten zijn. Geen aandelen hoor, maar ik heb wel haar boeken waaruit ik volop inspiratie haal. En ook mijn leerlingen (vmbo-vwo) kunnen er mee overweg! Ik geef er graag mijn draai aan, maar de basis is altijd goed! http://www.kokenmetkarin.nl/2005/04/01/hamburger/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij doen dit ook weleens als ik minder tijd heb om te koken. Ik neem meestal gewone hamburgers. Met sla, tomaat, komkommer en soms ook spek en ketchup. De verbeterde versie van de Mac zeg maar. Die van jou ga ik ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen